ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

בוטוקס: באיזה גיל כדאי להתחיל?

הפופולריות של טיפולי הצערת פנים בהזרקה כמו בוטוקס וחומרי מילוי עורי גוברת בהתמדה. רבים מאיתנו אולי התרשמו שטיפולים אלה מתאימים לעור בוגר בלבד, אך כדאי לדעת שכיום מתחילים להשתמש בהם בגיל צעיר יותר במאמץ למנוע את התפתחות סימני ההזדקנות מלכתחילה. איך יודעים באיזה גיל כדאי להתחיל?

מתי להתחיל טיפולי בוטוקס?

מחקרים אחרונים הראו כי התחלת טיפולים קוסמטיים בהזרקה בגיל צעיר יותר יכולה להיות יעילה במניעת הזדקנות של העור, עם מגבלות מסוימות. מחקר שפורסם בשנת 2020 מצא כי כאשר מתחילים בטיפולי בוטוקס בגיל צעיר יותר, הדבר יכול למנוע היווצרות קמטים. עם זאת, יעילות הטיפול פוחתת ככל שהמטופל מתבגר. ההחלטה על הזמן הטוב ביותר להתחיל טיפולי בוטוקס תלויה בגורמים כגון מידת הקמטים וסוג העור, גנטיקה, ועוד. כך שבסופו של דבר אין תשובה אחת נכונה לכל המטופלים. עם זאת, ישנם סימנים שניתן להיעזר בהם כדי לדעת אם עכשיו הוא זמן טוב עבורכם להתחיל בטיפול.

אחד הסימנים החשובים הוא אם התחלתם להבחין בקמטים או קמטוטים בעור הפנים שלכם, במיוחד באזורים המועדים ביותר לקמטים כגון המצח, סביב העיניים ובין הגבות. אינדיקציה נוספת לכך שהגיע הזמן לשקול בוטוקס היא אם יש לכם היסטוריה משפחתית חזקה של הופעת קמטים ואתם רוצים למנוע מהם להתפתח בטרם עת. אם אתם בסוף שנות העשרים או בתחילת שנות השלושים לחייכם ומבחינים בהופעת קמטים, ייתכן שיהיה זה רעיון טוב להתחיל טיפול מונע עם בוטוקס.

מה עוד כדאי לקחת בחשבון בהחלטה על טיפולי בוטוקס?

בוטוקס אינו טיפול חד פעמי, ויש לחזור עליו כל 3-6 חודשים כדי לשמור על השפעותיו. לכן חשוב שתהיו מוכנים להתחייב לטיפולי תחזוקה שוטפים. חשוב גם לדעת שכאשר מתחילים את טיפולי ההזרקות בגיל צעיר יותר, עשויה להיות לכך השפעה לא רק על עור הפנים שלנו, אלא גם על הרגשות והדימוי העצמי שלנו. כמה מחקרים הראו כי כאשר אנשים מרגישים שהם נראים טוב יותר, הם נוטים להיות בעלי הישגים גבוהים יותר בחייהם האישיים והמקצועיים, הם מרגישים בטוחים יותר ויש להם הערכה עצמית טובה יותר.

עוד עניין שכדאי לציין הוא שטיפולי הצערת פנים בהזרקה אינם תחליף לאורח חיים בריא ולשגרת טיפוח עור טובה. גורמים כמו חשיפה לשמש, עישון ותזונה לקויה עלולים לזרז באופן משמעותי את תהליך ההזדקנות של העור, ולכן חשוב לטפל בעור שלכם באופן מתמיד לאורך כל חייכם על מנת לשמור על מראה צעיר.

במה שונים טיפולי בוטוקס אצל מטופלים צעירים יותר בהשוואה למטופלים בוגרים?

טיפולי אנטי אייג’ינג להזרקה, כגון בוטוקס וחומרי מילוי עוריים, יכולים כאמור לשמש גם אנשים צעירים לשם השגת מראה צעיר יותר לאורך זמן. עם זאת, ישנם כמה הבדלים באופן שבו טיפולים אלה מיושמים אצל אנשים צעירים לעומת מבוגרים:

אצל אנשים צעירים יותר, מטרת הטיפולים היא כאמור בעיקר מניעה, שכן הקמטים והקמטוטים רק מתחילים להיווצר, והטיפולים משמשים למניעת הופעת קמטים עמוקים ובולטים יותר. בוטוקס יכול לשמש כדי למנוע היווצרות של קמטים על ידי שיתוק זמני של שרירי הפנים שתורמים להופעתם. חומרי מילוי עורי, לעומת זאת, משמשים להוספת נפח לעור, מה שיכול לעזור לשטח קמטים וקמטוטים לפני שהם הופכים לבולטים יותר.

אצל אנשים בוגרים יותר, מטרת הטיפולים היא לעתים קרובות להפוך או להפחית את מראה הקמטים והקמטוטים שכבר נוצרו. הטיפולים משמשים לריכוך הקמטים ולהשבת נפח לעור. ניתן להשתמש בבוטוקס כדי להרפות את השרירים הגורמים לקמטים, ולהשתמש בחומרי מילוי כדי להוסיף נפח לעור ולמלא קמטים.

תוכניות הטיפול, המינונים והטכניקות המשמשים את הרופא המטפל עשויים להשתנות בהתאם לגיל המטופל. לדוגמה, מטופלים בוגרים יותר עשויים להזדקק לכמות גדולה יותר של חומרי המילוי או הבוטוקס, וייתכן שיזדקקו ליותר מפגשים כדי להשיג את התוצאות הרצויות, שכן הקמטים מבוססים יותר והעור איבד כבר מגמישותו.

לסיכום, התייעצות עם איש מקצוע מוסמך יכולה לעזור לכם להבין אם זה הזמן הנכון עבורכם להתחיל טיפולי בוטוקס, וכן לסייע לכם בהחלטה על תוכנית הטיפול הטובה ביותר לצרכים האישיים שלכם. בנוסף, חשוב לזכור כי אורח חיים בריא ושגרת טיפוח עור טובה צריכים תמיד להיות בראש סדר העדיפויות בשמירה על מראה צעיר, וחשוב גם לקחת בחשבון את היתרונות הרגשיים והשיפור בדימוי העצמי שעשויים לבוא עם מראה נאה וצעיר יותר.

רוצים להתייעץ בנושא עם דר’ רם קיילוס? השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.