ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

מתיחת פנים לגברים – כל מה שרציתם לדעת

גברים בוחרים לעבור מתיחת פנים ממגוון סיבות. חלקם מעוניינים לטפל בבעיות ספציפיות כגון עור נפול או קמטים בפנים ובצוואר התחתון, בעוד שאחרים פשוט רוצים מראה צעיר ורענן יותר. עם עליית חשיבות המדיה החברתית בחיינו ובשל הלחץ להיראות טוב גם בגילאים מאוחרים יותר, יותר ויותר גברים מחפשים דרכים לשמור על יתרון תחרותי בחייהם האישיים והמקצועיים. וככל שהסטיגמה החברתית המקובלת סביב טיפוח והליכים קוסמטיים לגברים ממשיכה לדעוך, כך גברים מרגישים בנוח לחפש טיפולים מסוג זה.

מדוע פונים גברים לניתוח מתיחת פנים?

ככל שגברים מתבגרים, גם הם, ממש כמו הנשים, עלולים לחוות אובדן ביטחון עצמי והערכה עצמית. מתיחת פנים יכולה לעזור להם להרגיש טוב יותר עם עצמם ועם המראה שלהם. היא יכולה גם לעזור בשמירה על  תחרותיות בשוק העבודה, ולהפוך אותם לאטרקטיביים יותר בעולם הזוגיות.

מהם ההבדלים בין הליכי מתיחת פנים לגברים לעומת נשים?

מתיחות פנים לגברים שונות מאלו המתבצעות אצל נשים בכמה דרכים מרכזיות. ראשית, גברים נוטים להיות בעלי עור עבה יותר ושרירי פנים חזקים יותר מנשים, מה שיכול להשפיע על אופן ביצוע ההליך. שנית, לפנים של גברים יש בדרך כלל צורה ומבנה שונים מפניהן של נשים, ולכן נדרשת מתיחת פנים המותאמת במיוחד לאנטומיה של הפנים הגבריות כדי להשיג תוצאות מיטביות.

בנוסף, לגברים שיער פנים, עניין שיכול להוות שיקול בתכנון החתכים ובתהליך ההחלמה. המנתח ייקח זאת בחשבון כדי למזער כל צלקת נראית לעין. גברים עשויים גם להעדיף תוצאה טבעית ועדינה יותר מן ההליך לעומת שינוי משמעותי יותר שנשים רבות מעדיפות.

הליכי מתיחת הפנים של גברים מתמקדים לעתים קרובות בחלק התחתון של הפנים, במיוחד בקו הלסת והצוואר, כדי לטפל בסימני הזדקנות כגון עור נפול, קמטים וקמטוטים. ניתוח מתיחת פנים אצל גברים עשוי לכלול גם הליכים נוספים, כגון מתיחת צוואר והרמת עפעפיים, כדי להשיג מראה כולל צעיר יותר.

מה כדאי לדעת אודות הניתוח עצמו?

ההליך מבוצע לרוב בהרדמה כללית. המנתח יבצע חתכים לאורך קו השיער ובקמטים הטבעיים של הפנים, בדרך כלל סביב האוזניים, כדי למזער את ההצטלקות ולהסתירה. לאחר מכן הוא יהדק וימקם מחדש את השרירים והרקמות הפנימיים כדי ליצור קו מתאר צעיר יותר. המנתח יסיר עודפי עור, ולאחר מכן יסגור את החתכים באמצעות תפרים או דבק עור.

לאחר ההליך, המטופלים עלולים לחוות נפיחות ושטפי דם, אשר לרוב חולפים תוך מספר שבועות. התוצאות הסופיות של מתיחת הפנים מתחילות להיות ניכרות לעין מספר שבועות לאחר ההליך, כאשר הנפיחות יורדת. למטופלים יינתנו הנחיות ספציפיות לטיפול לאחר הניתוח, כולל כיצד לטפל באתר החתך וכיצד לנהל כאבים או אי נוחות שהם חשים בעקבות הניתוח.

מה אומרים מחקרים אחרונים אודות ניתוחי מתיחת פנים?

מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות הראו כי מתיחת פנים יכולה לספק שיפורים משמעותיים וארוכי טווח במראה הפנים והצוואר. מחקר אחד מצא כי מטופלים שעברו מתיחת פנים דיווחו על רמות גבוהות של שביעות רצון מתוצאות הניתוח, וכי התוצאות נותרו משביעות רצון במשך לפחות חמש שנים. מחקר אחר, שפורסם בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology, מצא כי מתיחת פנים יכולה לשפר את המראה של קמטים, עור נפול וקמטוטים, וכי ניתן לשמור על היתרונות באמצעות טיפוח נכון של העור והגנה עקבית מפני קרני השמש.

 

בסופו של דבר, ההחלטה לעבור מתיחת פנים היא אישית, וצריכה להתבסס על הצרכים והמטרות האישיים שלכם. זאת משום שמתיחת פנים אינה פתרון שמתאים לכולם, ויש לבחון האם היא אכן הפתרון המתאים ביותר עבורכם מכל הבחינות. על ידי בחירת מנתח פלסטי מוסמך ומנוסה וקביעת מטרות ותוכנית פעולה יחדיו, ניתן להשיג תוצאות יפות שתאהבו ושיספקו לכם את הבטחון שאתם זקוקים לו.

מעוניינים לשמוע עוד על הניתוח או להתייעץ בנושא עם דר’ רם קיילוס? השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.