ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

ניתוח אף – כך תדעו אם הוא מתאים עבורכם

האף שלנו הוא אחד האיברים הבולטים והנראים ביותר בגופנו, ובוודאי בפנינו. כאשר הוא גדול, א-סימטרי, רחב מאד או בעל בליטות, הדבר יכול לפגום מאד במראה שלנו, ולגרום לנו מבוכה, פגיעה בדימוי ובבטחון העצמי וחוסר שביעות רצון קיצוני מאיך שאנו נראים. האם תוכלו לשפר את המצב באמצעות ניתוח אף?

ניתוח אף החלטה משמעותית לחיים

לא קל להחליט על ניתוח פלסטי באף, משום שהאף שלנו כל כך משמעותי במראה שלנו. החששות הם גדולים – האם התוצאה תראה כפי שקיווינו? האם תראה טבעית וללא צלקות? האם התוצאה המקווה אכן תביא לשיפור משמעותי במראה שלנו בעיני עצמנו ואחרים? האם לאחר הניתוח אמנם נרגיש בטוחים יותר בעצמנו בסיטואציות חברתיות או זוגיות? האם הניתוח יוכל לפתור בעייה רפואית שאנו סובלים ממנה, כמו נחירות או קשיי נשימה?

שאלות אלו ורבות אחרות עולות במוחם של מטופלים שאינם מרוצים ממראה האף שלהם. הסיבות לחוסר שביעות הרצון שלהם מאפם יכולות להיות רבות ושונות – מבליטה או התרחבות בגשר האף, דרך קצה אף בולבוסי או לא סימטרי, נחיריים רחבים או גדולים מדי, נחיריים הפונים כלפי מעלה באופן מוגזם, אף גדול או קטן מדי ביחס לפנים או אף עקום, ועד לאף שבור או פגוע באופן אחר. כל הנ”ל יכולים לנבוע ממום מולד גנטי, מטראומה או תאונה, ומסיבות נוספות. אך לא משנה מה הסיבה, בכל מקרה ההחלטה לבחור בניתוח קשה, וככל שתדעו יותר עליו ועל תוצאותיו האפשריות, כך ההתלבטות תהיה קצרה וקלה יותר.

מה ניתן להשיג בניתוח פלסטי באף?

הניתוח יכול לטפל במראה אף שנפגע בשל הזדקנות או צניחה, ולהשיב לאף מראה צעיר יותר. המנתח יכול להתאים באופן חכם ועדין את גודל האף לגודל הפנים שלכם, כך שיהיו בפרופורציה נכונה זה לזה. אפשר ליישר את זווית האף ולשוות לפניכם מראה סימטרי יותר. ניתן לשנות, להסיר או להוסיף לחלקים פנימיים וחיצוניים של האף כדי לתקן מום מולד, שבר, עקמומיות, או מחיצת אף שאינה במקומה. במקרים אחרים, אפשר לטפל בבליטה באף שנגרמה מפציעה, מסיבות גנטיות או מהתפתחות רקמת צלקת בעקבות טראומה, ועוד.

במקרים מסויימים, ניתוח אחד לא יספיק ויהיה צורך בניתוח או ניתוחים נוספים כדי להשיג את התוצאה הרצוייה או קרוב אליה ככל הניתן. אצל חלק מן המטופלים ניתן להשיג גם שיפור או אפילו פתרון בעיית נשימה, בעוד שאצל אחרים זה לא יהיה אפשרי.

דברו עם המנתח הפלסטי שלכם על המטרות והציפיות שלכם מן הניתוח. המנתח יוכל להסביר מה אפשרי ומה לא, להרגיע את חששותיכם וללוות אתכם בכל התהליך, מתחילתו ועד לסוף תקופת ההחלמה. כאשר הוא מתבצע על ידי מנתח מומחה ובעל נסיון רב, ניתוח פלסטי של האף אכן יכול לטפל בבעיות רבות ולשפר באופן דרמטי את המראה שלכם.

מה לא ניתן להשיג בניתוח אף?

למרות שהניתוח בהחלט יכול לשפר את פרופורציות ומראה הפנים שלכם ולאפשר לאף להשתלב טוב יותר בין שאר אברי הפנים, יש לו גם מגבלות. ניתוח אף אינו יכול לשנות את המבנה הבסיסי של האף ואת הגנטיקה שלכם, מה שיקבע כיצד ישתנה האף שלכם עם הגיל. ניתוח אף מתמקד בקווי המתאר של האף ובצורתו, ולא באיכות ומראה העור. אין באפשרותו לטפל בכתמים, אדמומיות ובעיות קוסמטיות אחרות בעור.

בנוסף, כדאי לקחת בחשבון שגם אם ראיתם צורת אף שאהבתם מאד על מישהו אחר, זה לא בהכרח אומר שהיא תתאים לפנים שלכם. במילים אחרות, ניתוח אף לא יכול “לבנות” את האף של מישהו אחר על גבי הפנים שלכם, במקום האף שנולדתם עמו. המנתח הפלסטי שלכם יוכל להדגים לכם כיצד ניתן לשפר את צורת אפכם באופן שיתאים ביותר לפנים שלכם, לא של אחרים.

אז האם ניתוח אף מתאים עבורכם?

ישנם מספר גורמים שיכולים לעזור לקבוע אם אתם מועמדים מתאימים לניתוח אף:

המנתח הפלסטי שלכם יבדוק האם האף שלכם סיים את מלוא התפתחותו, מה שמתרחש לרוב לקראת סוף גיל ההתבגרות..

עליכם להיות בעלי בריאות כללית טובה וללא מצבים רפואיים שעלולים לגרום לסיבוכים בניתוח.

כדאי שיהיו לכם ציפיות מציאותיות לגבי תוצאות הניתוח וחשוב שתהיו מונעים מהרצון שלכם לשיפור ולא מלחץ של גורמים אחרים.

צורת האף שלכם וסוג הבעייה המפריעה לכם צריכה להיות כזו הניתנת לטיפול באמצעים כירורגיים.

חשוב לזכור כי כל אדם הוא שונה, ומה שעשוי להיות אפשרות טובה עבור אדם אחד אינו האפשרות הטובה ביותר עבור אחר. התייעצות עם מנתח פלסטי מומחה ובכיר היא הדרך הטובה ביותר להבין אם אתם מועמדים טובים לניתוח אף.

רוצים להתייעץ בנושא עם דר’ רם קיילוס? השאירו לנו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם לקביעת פגישת ייעוץ.