ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

מתי והאם צריך להחליף שתלים לאחר ניתוח להגדלת חזה?

בימינו, ניתוחי הגדלת חזה הם בטוחים ובעלי שיעורי הצלחה גבוהים יותר מאי פעם בעבר. אך למרבה הצער, התוצאות אינן יכולות להישמר לנצח. לאחר תקופה מסויימת או בנסיבות מסויימות, סביר להניח שיהיה צורך להחליף את שתלי הסיליקון או תמיסת המלח שהוכנסו לגוף במסגרת הניתוח. מתי זה קורה ואיך נדע עם צריך להחליף את השתלים? קראו:

שתלי סיליקון או תמיסת מלח לחזה עברו תהליכים ארוכים של שיפור לאורך השנים. היום הם בטוחים יותר ומחזיקים מעמד זמן רב. לכן מטופלות העוברות ניתוח הגדלת חזה יכולות להיות רגועות לגביהם לאורך השנים, ולהמשיך בחייהן כרגיל. אך מגיע הזמן שבו יש לבדוק האם צריך להחליף את השתלים לשתלים חדשים ולבחון מחדש את תוצאות הניתוח.

מתי ומדוע יש להחליף שתלי חזה

עורנו ממשיך להזדקן לכל אורך חיינו. הוא מאבד גמישות בשל דלדול בקולגן שבו, הוא נמתח בשל כח המשיכה, ונעשה דק יותר עם השנים. הרקמות הרכות סביב שתלי החזה משתנות ושוקעות. תופעות אלו מתגברות במשך גיל המעבר של האשה, ולכן לאחר תקופה מסויימת יתכן שהחזה שלך כבר לא ייראה כמו שנראה מייד לאחר הניתוח. בשל היחלשות העור והרקמות, שתלי החזה עלולים לצנוח אל מתחת לקפל השד או לנדוד לכיוון בתי השחי. תזוזות מסוג זה שכיחות במיוחד אצל נשים שאולי קיבלו שתל גדול יותר ממה שהאנטומיה שלהן יכולה לתמוך בו. בכל המקרים הללו יש צורך להחליף ולהתאים שתלים חדשים לגופך, ולמקמם נכון יותר למצב העור הנוכחי שלך.

מלבד הזדקנות, ישנם שינויים נוספים לאורך חיי האשה המשפיעים על המראה שלה ועל הצורך להחליף את שתלי החזה שלה. נשים רבות עולות במשקל עם הזמן, ועובדה זו משנה את מראה החזה שלהן. לעיתים המשקל תורם להגדלה טבעית של החזה, ולכן אין עוד צורך בשתלים, או שיש להחליפם בשתלים קטנים יותר.

הריון והנקה משנים אף הם את מראה השד, את מיקומו ביחס לגוף ואת מיקום ומראה השתל שבתוכו. בזמן הריון ובמשך תקופת ההנקה, השדיים גדלים ומתמלאים, אך לאחר מכן עלולים להתרוקן ולהתדלדל, לצנוח כלפי מטה, וכד’. ההשפעה על מראה השדיים הסופי היא משמעותית, ולעיתים קרובות יש להחליף את שתלי החזה בהתאם ולמקמם מחדש, יתכן שבתוספת ניתוח הרמת חזה.

סיבות נוספות לצורך בהחלפת שתלי סיליקון או תמיסת מלח

לעיתים נדירות מתפתחים סיבוכים עקב הניתוח אצל מטופלות. סיבוכים אלה עלולים לכלול היפרדות רקמות, התקשות של רקמת המגן שהגוף מפתח סביב השתלים, התנפחות השתל, לעיתים עד כדי קרע, ועוד. חלק מן הסיבוכים מחייבים החלפה של סוג השתלים, מיקומם מחדש, או החלפה לשתלים בגודל שונה.

נשים שוקלות לפעמים הליך החלפת שתלים בחזה בשל שינויים אופנתיים ושיקולי אסתטיקה משתנים. לאחר עשור או שניים, האופנה והאפשרויות בתחום ניתוחי הגדלת החזה אינן כפי שהיו בזמן ביצוע הניתוח הראשוני. ההעדפות שלך והטעם שלך אולי השתנו אף הם בינתיים, ויתכן מאד שכיום את מעוניינת במראה אחר מכפי שקיבלת בניתוח המקורי. אצל רוב הנשים, הנטייה היא לעבור משתלים גדולים לקטנים יותר. החלפה כזו מחייבת ברוב המקרים גם הרמת חזה, ולעיתים גם הסרת עודפי עור כדי ליצור קווי מתאר יפים לשדיים. חלק מהנשים בוחרות להסיר את השתלים שלהן לחלוטין.

אפשרות נוספת הקיימת היום היא השתלת שומן במקום החלפה לשתלי סיליקון או תמיסת מלח אחרים. השתלת שומן יכולה לשפר מאד את מראה השדיים שלך ולתת להם את הצורה הרצויה, של שדיים רכים, מלאים ונשיים. הבחירה הנכונה עבורך תלויה באנטומיה שלך, בהעדפה האישית שלך ובתוצאה שתרצי להשיג.

כיצד מתבצעת ההחלטה על הצורך בהחלפת שתלים?

מדי שנה לאחר הניתוח שלך, חשוב לקבוע תור לביקורת אצל המנתח הפלסטי שלך על מנת לבדוק את בריאות השתלים שהושתלו בגופך. כאשר את חושדת שאולי הגיע הזמן להחליף את השתלים או שאת מעוניינת לשנות את מראה החזה שלך, התייעצי עם המנתח שלך. ייעוץ אישי להחלפת שתלי חזה הוא קריטי להצלחת ההליך ולבחירת האופציה הנכונה ביותר עבורך. במהלך הייעוץ, המנתח יעריך את מצב רקמת השד, מצב גמישות העור, מיקום ובריאות השתלים הנוכחיים שלך ומיקום הפטמות הנוכחי. לעיתים יידרשו גם בדיקות נוספות כגון אולטרסאונד או MRI כדי לבדוק את תקינות ומצב השתלים והרקמות הסובבות אותם.

מעוניינת בייעוץ לגבי האופציות להחלפת שתלים או שינוי מראה החזה שלך? דר’ רם קיילוס וצוות מרפאתו ישמחו להזמין אותך לשיחת ייעוץ אישית. השאירי פרטים ונחזור אלייך בהקדם האפשרי.