ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

ניתוח הרמת חזה – כיצד לבחור את ההליך המתאים ביותר לגופך?

ככל שנשים מתבגרות, שדיהן נמצאים בתהליך מתמיד של צניחה כלפי מטה ואיבוד צורתם וזקיפותם. תהליך זה יכול להיות קשה להתמודדות עבור נשים שרוצות להרגיש עדיין בטוחות במראה שלהן, מושכות וסקסיות. בעוד שאכילה בריאה ופעילות גופנית יכולות לתרום לבריאותן הכללית של נשים, הן אינן יכולות למנוע צניחה של השדיים ופגיעה במראה שלהם. הפתרון היחיד לעניין הוא הליך הרמת חזה. כיצד תדעי לבחור את ההליך המתאים ביותר לגופך מבין כל הסוגים האפשריים? הנה קצת מידע שיכול לעזור לך בהחלטה:

מהו ניתוח הרמת חזה?

ניתוח הרמת חזה הוא הליך כירורגי שמטרתו להרים ולעצב מחדש שדיים נפולים שהמראה שלהם נפגם עקב הריונות ותקופות הנקה, שינויי משקל, הגיל וכח המשיכה. בהליך גם מרימים את הפטמות ואת העטרות שסביבן למיקום גבוה יותר. בארגז הכלים של המנתחים הפלסטיים קיימים סוגים שונים של הליכי הרמת חזה, כל אחד עם היתרונות והסיכונים שלו. לא כל סוג מתאים לכל אשה, אך מחקרים מן השנים האחרונות הראו כי לכל סוגי הליכי הרמת החזה עשויה להיות השפעה חיובית משמעותית על דימוי הגוף ואיכות חייה של האשה. נמצא כי נשים שעברו ניתוח הרמת חזה דיווחו על שיפור משמעותי בהערכה העצמית, בדימוי הגוף וברווחה המינית שלהן.

החליטי על יעדי ההליך ובדקי את הציפיות שלך מתוצאותיו

לפני שבוחרים בכל ניתוח קוסמטי, חשוב להגדיר מטרות ברורות וציפיות מתוצאות הניתוח. שאלה לדוגמה שתוכלי לשאול את עצמך היא – האם את מעוניינת בהרמה עדינה, או שאת רוצה שינוי משמעותי יותר בגודל וצורת החזה? לאחר שהגדרת לעצמך את ציפיותייך ומטרותייך מן ההליך, חיוני שתתקשרי אותן באופן ברור למנתח שבחרת כדי שלשניכם יהיה ברור מהן התוצאות הרצויות. כך יוכל המנתח להכין תוכנית ניתוחית מתאימה להשגתן.

התאמה לצורת וגודל החזה שלך

צורת וגודל החזה שלך יכולים למלא תפקיד משמעותי בסוג הליך הרמת השד המתאים לך. אם את סובלת מצניחה מתונה בלבד של רקמת השד, ניתוח הרמת “סהר” או הרמה פריאראולרית עשויה להספיק עבורך. אך אם השדיים שלך נפלו באופן משמעותי, ייתכן שיהיה צורך בהרמת “עוגן” מלאה.

הרמת “סהר” היא הליך זעיר פולשני הכולל ביצוע חתך קטן מעל העטרה, האזור הכהה סביב הפטמה. לאחר ביצוע החתך, המנתח מסיר פיסת עור בצורת סהר מהחצי העליון של העטרה ומעלה את הפטמה והעטרה למיקום גבוה יותר. הליך זה מתאים לנשים הסובלות מצניחת שדיים קלה.

הרמה פריאראולרית, הידועה גם בשם הרמת “סופגנייה”, כוללת ביצוע חתך סביב קצה העטרה, ולאחר מכן הסרת פיסת עור בצורת סופגנייה סביב העטרה והעלאת הפטמה והעטרה למיקום גבוה יותר. הליך זה מתאים לנשים עם צניחה קלה עד בינונית, ויכול לשמש גם כדי להקטין את גודל העטרה במידת הצורך.

שני הליכים אלו גורמים להצטלקות מינימלית, וניתן לשלב אותם עם הגדלת חזה או הקטנתו. עם זאת, הם אינם מתאימים לנשים עם עודפי עור גדולים ורקמות נפולות באופן משמעותי. במקרים כאלה, ייתכן שיהיה צורך בהליך הרמת חזה נרחב יותר כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

הרמת “עוגן”, הידועה גם בשם הרמת “T הפוכה”, היא הליך הרמת חזה מקיף יותר. הליך זה כולל ביצוע שלושה חתכים – אחד סביב קצה העטרה, שני אנכית מתחת לעטרה עד לקפל שמתחת לשד, והשלישי אופקי, לאורך קפל השד. דרך חתכים אלה המנתח מסיר עודפי עור ורקמות ומעצב מחדש את השד לתנוחה זקופה יותר. גם הפטמה והעטרה ממוקמות מחדש, גבוה יותר. הליך זה גורם להצטלקות רבה יותר מאשר סוגים אחרים של הליכי הרמת חזה, אך ניתן להסתיר את ההצטלקות מתחת לחזייה או לבגד הים. ההליך גם פולשני יותר ודורש זמן החלמה ארוך יותר מאשר סוגים אחרים של הליכי הרמת חזה. עם זאת, הוא יכול לספק שיפור משמעותי בצורת השד ובמיקומו.

ניתוח הרמת חזה מסוג “סוכרייה על מקל”, הידועה גם בשם הרמת חזה אנכית, היא הליך הרמת חזה הכולל ביצוע שני חתכים. החתך הראשון נעשה סביב קצה העטרה, והחתך השני עובר אנכית מתחתית העטרה ועד לקפל שמתחת לשד. דרך חתכים אלה, המנתח מסיר עודפי עור ורקמות ומעצב מחדש את השד לתנוחה צעירה יותר. גם הפטמה והעטרה ממוקמות מחדש, גבוה מכפי שהיו. הליך זה מתאים אף הוא לנשים עם צניחה בינונית עד חמורה ועודפי עור גדולים, ויכול להביא לשיפור גדול בצורת השד ובמיקומו. בהשוואה להרמת “עוגן”, הרמה זו מצלקת פחות ומצריכה זמן התאוששות קצר יותר. עם זאת, ייתכן שהוא אינו מתאים לנשים עם אסימטריה משמעותית של השדיים או למי שרוצה הגדלה משמעותית של גודל החזה.

שוחחי על הסיכונים והיתרונות של כל סוג הליך עם מנתח מוסמך ומנוסה לפני שתחליטי מהי הבחירה הנכונה ביותר עבורך.

בחרי מנתח מוסמך ומנוסה

לסיכום, בחירת ניתוח הרמת חזה הנכון לגופך דורשת התאמה טובה למטרותייך, לצורת וגודל השדיים שלך, לכמות עודפי העור והרקמות ולסיכונים וליתרונות הפוטנציאליים של כל הליך. עם מחקר ותכנון נכונים, הליך הרמת חזה יכול לעזור לך להשיג את השדיים הצעירים, המוצקים והאטרקטיביים שאת רוצה.

בחירת מנתח מוסמך ומנוסה היא קריטית להשגת התוצאות הטובות ביותר מהליך הרמת השד שלך. דר’ קיילוס הוא מומחה בעל שם עולמי ושנות נסיון רבות בתחום. מעוניינת להתייעץ עמו בנושא? השאירי כאן את פרטייך, וצוות המרפאה של דר’ קיילוס יחזור אלייך לקביעת פגישה בהקדם האפשרי.