ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

כיצד מטפלים ניתוחים פלסטיים בסימני מתיחה?

סימני מתיחה הם תופעה מטרידה עבור אנשים רבים. למרות שהם אינם מזיקים כלל, הם נחשבים למפגע אסתטי ויכולים לגרום לאנשים להרגיש לא בנוח עם מראה גופם. סימני מתיחה מתרחשים כאשר העור נמתח מהר מדי, כגון במהלך הריון, כשישנה עלייה או איבוד מהירים במשקל ובמהלך גיל ההתבגרות. ניתוחים פלסטיים מציעים כמה מהפתרונות היעילים ביותר להתמודדות עם התופעה.

סימני מתיחה הם בעייה עקשנית במיוחד

סימני מתיחה הם תופעה עורית נפוצה המתרחשת כאשר העור נמתח מעבר ליכולתו, מה שגורם לדרמיס (השכבה האמצעית של העור) להיקרע. קריעה זו גורמת להופעת פסים דקים, ורודים או סגלגלים על פני העור. הפסים בדרך כלל בולטים בתחילה, ועם הזמן דוהים בהדרגה לצבע כסוף או לבן.

במהלך השנים ניסו נשים וגברים טיפולים שונים ומשונים בנסיון להיפטר מסימני המתיחה שלהם, אך רובם ככולם נמצאו כלא יעילים במיוחד. אחד הטיפולים הוותיקים והפופולריים ביותר כלל מריחת חמאת קקאו או סוגים אחרים של קרמים על גבי האזור הנגוע. חומרים אלו אמנם עשויים לעזור להרגיע את העור ולהפחית גירוי, אך הם לא הוכחו כמונעים או כמפחיתים ביעילות את מראה סימני המתיחה. טיפול נפוץ נוסף כלל שימוש בטכניקת פילינג כימי כדי להסיר את השכבה העליונה של העור. שיטה זו נמצאה לא רק כלא יעילה, אלא ככזו העלולה לגרום להצטלקות. תרופות ביתיות רבות כגון מיץ לימון, חלבוני ביצה ושמן זית נוסו גם הם, אך נמצא כי אין להן השפעה משמעותית על מראה סימני המתיחה.

כיום, מוצעים טיפולים מודרניים כמו טיפול בלייזר ובתדרי רדיו לשיפור המראה של סימני מתיחה, אך יש להם השפעה קלושה בלבד והם אינם יכולים להעלים את הסימנים לחלוטין. למעשה, קשה מאד להיפטר מסימני מתיחה בדרכים קוסמטיות בלבד, מכיוון שהם למעשה צלקות שנוצרו בשכבות העמוקות של העור. אך למרבה השמחה, ברוב המקרים ניתוחים פלסטיים יכולים לפתור חלק ניכר מן הבעייה באזורים שונים בגוף.

הסרת סימני מתיחה בזמן ניתוח מתיחת בטן

מתיחת בטן היא הליך כירורגיה פלסטית שיכול לטפל בסימני מתיחה שהופיעו על פני עור הבטן. במהלך ההליך, עודפי עור ושומן מוסרים מהבטן, והעור הנותר מהודק. יחד עם עודפי העור מוסרים גם אזורים שעליהם היו סימני המתיחה. אם הם מפושטים מאד על פני הבטן, לא ניתן יהיה להסיר את כולם, אך כן ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי במראה ולהיפטר מרובם. יתרון זה מתווסף ליתרונות האחרים של הניתוח, הכוללים השגת בטן שטוחה וחטובה יותר. מתיחת בטן מומלצת לאנשים שאיבדו משמעותית ממשקלם או לנשים שעברו הריונות מרובים.

הסרת סימני מתיחה בחזה כחלק מניתוח הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה הוא הליך שיכול לטפל בסימני מתיחה שהופיעו באזור השדיים. במהלך הליך הרמת חזה, רקמת השד מורמת ומעוצבת מחדש, ועודפי עור מוסרים יחד עם סימני המתיחה שעליהם. כך מקבלים עור שנראה חלק וצעיר, יחד עם מתאר שד צעיר וזקוף יותר. ניתוח הרמת חזה מומלץ לרוב לנשים שחוו ירידה משמעותית במשקל או לאחר הריון, אירועי חיים העלולים לגרום לשדיים לשקוע ולעור שלהם להימתח.

להיפטר מסימני מתיחה בזרועות באמצעות ניתוח מתיחת זרועות

ניתוח מתיחת זרועות, הידוע גם בשם ברכיופלסטיקה, הוא הליך פלסטי שבמהלכו מוסרים עודפי עור ושומן מן הזרועות העליונות, תוך הידוקו של העור הנותר. הניתוח יכול לעזור להיפטר מעור שעליו סימני מתיחה ולספק לזרועות קווי מתאר חטובים ומפוסלים יותר.

ניתוח מתיחת ירכיים הוא התשובה לסימני מתיחה באזור זה

גם בירכיים, ניתוח פלסטי הוא התשובה לסימני המתיחה. ניתוח מתיחת ירכיים מסיר אף הוא עודפי עור הכוללים סימני מתיחה ומאפשר לנו לקבל בחזרה ירכיים עם עור בריא ומתוח.

כמובן שכמו בכל ניתוח, גם כשמדובר בניתוחים פלסטיים יש להיות מודעים לסיכונים ולסיבוכים האפשריים, כגון הצטלקות, זיהום ותגובות שליליות להרדמה. עם זאת, ניתוחים פלסטיים הם יחסית בטוחים כאשר הם מבוצעים על ידי רופא מנוסה ומורשה. הם פתרון מצויין לאנשים המעוניינים לטפל ביעילות ובמהירות יחסית בסימני מתיחה בחלקים שונים בגופם.

עם הכנה ותכנון קפדניים, ניתוחים פלסטיים יכולים לעזור לכם להשיג עור חלק ואחיד יותר, להחזיר לעצמכם את הביטחון ולשפר את הדימוי הגופני שלכם. עשו שיעורי בית ובחרו את ההליך הנכון על סמך הצרכים וההעדפות האישיות שלכם, מצבכם הגופני והמלצותיו של מנתח פלסטי מוסמך שיכול לספק ייעוץ והכוונה מותאמים אישית.

מעוניינים להתייעץ בעניין עם דר’ רם קיילוס? השאירו פרטים כאן ונשמח לחזור אליכם בהקדם לקביעת פגישה.