ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

ניתוח פלסטי: “האם הוא נכון עבורי?”

שני ציטוטים אהובים עולים במוחי בתשובה לשאלה שבכותרת:

“תפקידו של המנתח הפלסטי הוא לשפר את מצב רוחו של המטופל.” – גספר טליאקוצי, מנתח איטלקי, 1545-1599.

“אם יש פגם בנפש, לא ניתן לתקנו בפנים. אך אם יש פגם בפנים ואנו מתקנים אותו, הדבר יכול לתקן גם את הנפש.” – ז’אן קוקטו, קולנוען צרפתי, 1859-1963.

בין אם אנו אוהבים זאת ובין אם לאו, בתרבות שלנו הופעה חיצונית היא בעלת משמעות. אנו מצחצחים את שינינו ומסרקים את שערנו בבוקר מכיוון שמראנו חשוב. הוצאה כספית עבור רכישת בגדים ותספורות, תזונה בריאה ופעילות גופנית קבועה הן פעולות שאנו מבצעים עבור עצמנו. וכשזה נוגע להחלטה אם לעבור ניתוח פלסטי, רק אתם יכולים להחליט אם דמות האדם שאתם רואים במראה משקפת באופן מדוייק את מי שאתם בפנים.

אין ספק שהבטחון העצמי שלנו או המחסור בו משתקף במה שאנו מקרינים כלפי סביבתנו. נער או נערה המשוכנעים שאפם גדול מדי ביחס לפנים שלהם עלולים להפוך למסוגרים ומופנמים. אשה צעירה המאמינה שהשדיים שלה קטנים מדי עלולה לחוש תסכול לגבי הבגדים שהיא יכולה ללבוש או מכך שאינה נראית נשית כפי שהיתה מעוניינת להיראות. אם שחשה שגופה השתנה לאחר הבאת ילדים לעולם עלולה להרגיש שהיא זקוקה לקצת יותר עזרה ממה שיש למכון הכושר להציע. גבר או אשה בגיל המעבר המרגישים הרבה יותר צעירים מכפי שפניהם מביעות עלולים להיפגע כאשר הם שומעים, “אתה נראה עייף היום. לא ישנת היטב?”, גם כשזכו למנוחה מספקת, תודה רבה.

הדרך הטובה ביותר לקבוע אם ניתוח פלסטי מתאים עבורכם היא ללמוד ככל האפשר אודות מה שמפריע לכם ועל האופציות הקיימות לטיפול. טכניקות חדשות ופחות פולשניות ואופציות שאינן כירורגיות יכולות לרוב להוביל להחלמה מהירה יותר ולקצר את הזמן שבו תהיו מוגבלים בפעילות.