ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

ניתוח הקטנת חזה כטיפול בכאבי צוואר וגב

ניתוח הקטנת חזה מדורג במקום גבוה מאד מבין כל הליכי הניתוח הפלסטי בכל הנוגע לשביעות רצון המטופלת. הוא יכול להפחית או להעלים כאבי גב עליון, כתפיים וצוואר הנגרמים ממשקל יתר של החזה, ובדרך גם עוזר לשפר את ההערכה העצמית של המטופלת, מסייע לה לשוב לפעילות גופנית ומשפר את מידת ההתאמה והמראה של בגדים וחזיות. מה עוד כדאי לדעת על הקלה על כאבים באמצעות ניתוח הקטנת חזה?  הנה המדריך שלנו בנושא:

כאבי גב, צוואר ושכמות אצל נשים

מאז שהחל האדם לצעוד זקוף על שתי רגליו היוו כאבי גב מכל הסוגים חלק בלתי נפרד מחייו. מעל 80% מהאוכלוסייה סובלים או יסבלו בשלב כלשהו בחייהם מכאבים הקשורים לעמוד השדרה – בגב, בשכמות, בצוואר ובאגן. אצל נשים כאבים אלה נפוצים הרבה יותר מאשר אצל גברים, בשל מספר סיבות, וביניהן גודל ומשקל החזה.

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכאבי גב אצל נשים היא חזה גדול וכבד שגורם לבעיות יציבה, כאבי גב, צוואר, כתפיים ושכמות. ככל שאנו מתבגרות, ולפעמים כתוצאה מגנטיקה או הריון, השדיים שלנו נעשים כבדים ועלולים לצנוח אל מתחת לגובה הצלעות ומעל הבטן. הדבר מוביל ליציבה לקויה וגורם לכתפיים להתגלגל קדימה, מה שמשפיע על שרירי הגב העליון והתחתון המתאמצים לתמוך בכיפוף קדימה של החזה.

מחקרים מצביעים על כך שהסרת משקל השדיים בניתוח והרמת השד למנח המתאים על החזה קשורות בקשר ישיר לשיפור בכאבי גב. נשים רבות אינן מודעות לכך שניתוח הקטנת חזה כולל גם הרמת חזה, בכל פעם, ללא יוצא מן הכלל. מעבר לעניין כאבי הגב, חזה גדול מכפי שנוח לאשה גורם גם לחוסר בטחון ופגיעה בדימוי העצמי שלה, למבוכה ולעיתים גם לבעיות רפואיות נוספות. אם יש לך כאבי גב או שאת סובלת מבעיות רפואיות אחרות הקשורים לגודל החזה, תזכי בסבירות גבוהה לכיסוי ביטוחי מקופת החולים שלך או לפחות לסבסוד ניתוח הקטנת החזה.

ניתוח הקטנת חזה לפתרון כאבי גב וצוואר

כאשר הוא מבוצע במרפאה איכותית על ידי מנתח מנוסה ומומחה, ניתוח הקטנת חזה בטוח באחוזים גבוהים ומסייע לנשים רבות להיפטר מבעיות גב וכאבים שהטרידו אותן במשך שנים. הניתוח מבוצע בדרך כלל משלב סיום ההתבגרות המינית, לאחר שמוודאים שהשדיים סיימו להתפתח עד תום. במקרים מסויימים ניתן לבצע את הניתוח גם מוקדם יותר, על פי מצב המטופלת ובהתייעצות עם כל הגורמים הרלוונטיים.

ניתוח הקטנת חזה עלול למנוע במקרים מסויימים את היכולת להניק בעתיד, ולכן חלק מן הנשים ממתינות עד שיסיימו ללדת כדי לעבור אותו. הריונות והנקות עשויים לשנות את גודל וצורת השד במידה מסויימת. אך גם אם עוברים את הניתוח לפני הריונות לא סביר שהשדיים ישתנו באופן קיצוני עד כדי כך שיגרמו שוב לכאבי גב.

כיצד מבוצע ניתוח להקטנת חזה?

ראשית משוחח המנתח עם המטופלת כדי להציע לה אפשרויות שונות ולבדוק לאיזו מידה היא רוצה ונכון להקטין ולעצב את השד. יחד יגיעו להחלטות, ובעקבות זאת יקבע המנתח את תוכנית הניתוח הרצוייה. המטופלת תעבור סדרת בדיקות כלליות וספציפיות של השדיים כדי לוודא בריאות תקינה ומלאה.

לפני הניתוח תורדם המטופלת בהרדמה כללית מלאה. במהלך הניתוח הרופא מסמן על גבי השד את האזור שיוסר ממנו, ואז מסיר אותו תוך הקטנת עטרת הפטמה והסרת עור מיותר. היום קיימות שיטות כירורגיות מתקדמות המאפשרות להותיר על החזה צלקות קטנות יותר מאי פעם, אך יש לקחת בחשבון שאכן תיוותר צלקת מסויימת על גבי השד, בדרך כלל מן הפטמה ועד לקפל שמתחת לשד. הניתוח אורך מספר שעות ובסופו מתקבלים שדיים זקופים וקטנים יותר.

לאחר הניתוח מועברת המטופלת לחדר התאוששות כדי לעקוב אחרי מצבה, וכאשר היא ערה ומוודאים שהכל כשורה, היא מועברת לאשפוז למשך מספר ימים. בימים הראשונים שלאחר הניתוח עשויה המטופלת לסבול מכאבים, שמטופלים באמצעים המקובלים. לאחר השחרור מן האשפוז תתבקש המטופלת להמשיך מנוחה בבית למשך מספר ימים נוספים, עד שתחוש טוב יותר והכאבים יחלפו. כמו כן, תתבקש להימנע מפעילות גופנית וכל פעילות מאומצת אחרת למשך לפחות חודש לאחר הניתוח. אם נעשה שימוש בתפרים נמסים בזמן הניתוח, אין צורך להוציאם. תפרים שאינם נמסים יוצאו לאחר כשבועיים. כמו כן, ייקבעו למטופלת תורים נוספים לביקורות על פי שיקול דעתו של הצוות המטפל.

איך יודעים שהניתוח הצליח?

ניתוח הקטנת חזה מוצלח מסתיים בהחלמה מלאה של האשה, הותרת צלקת מינימלית והפחתה משמעותית עד כדי היעלמות מוחלטת של כאבי הגב. כל ניתוח כרוך בסיכונים, ולכן גם בניתוח זה עלולות להופיע תופעות פוסט-ניתוחיות כגון זיהום או נמק, ירידה בתחושה בפטמה, א-סימטריה קלה בין השדיים, ועוד. אך כל אלה הם סיבוכים נדירים ביותר. כמעט כל ניתוחי הקטנת החזה מסתיימים כאשר האשה זוכה בשדיים מוצקים, יפים ויציבים, שאינם גורמים עוד לפגיעה ולכאבים בעמוד השדרה שלהן לכל אורכו.

זקוקה למידע נוסף? השאירי פרטים וצוות המרפאה יחזור אלייך בהקדם האפשרי.