ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

השינויים בגוף לאחר הריון

מאת דר’ רם קיילוס, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית בישראל ובארה”ב:

השינויים שיכולים להתרחש בגופה של אשה כתוצאה מהריון מוכרים לנשים רבות, ורוב הרופאים מסכימים על כך שגופך לעולם לא יהיה עוד בדיוק אותו הדבר כפי שהיה לפני ההריון. באמצעות התערבויות מתאימות באורח החיים כגון תזונה בריאה, התעמלות ופעילויות חיזוק ושיפור טונוס שרירים כמו יוגה ופילאטיס, יכולות נשים רבות להשיב לעצמן באופן כמעט מלא את מצבן הגופני לפני ההריון. אך גם לאחר כל העבודה הקשה והאכילה הנכונה, ישנן מטרות שלא תוכלי להשיג ללא קצת עזרה חיצונית. נכון, בהחלט מדובר על השדיים והבטן.

השדיים שלך:

השינויים בשדיים משתנים מאשה לאשה, אך רוב הנשים מדווחות על אובדן גודל של השדיים ומידה רבה של רפיון בהם עקב ההריון, ללא קשר לשאלה אם הניקו או לא. ניתן לתקן שינויים מסוגים אלו בעזרת ניתוח הגדלת חזה או הרמת חזה, ולעיתים שניהם נחוצים (תמונה 1).

הבטן שלך:

רפיון עור הבטן ומעטפת הרקמות הרכות שיכול להופיע לאחר הריון נגרם כתוצאה ממתיחה קבועה ובלתי-הפיכה של העור. דבר מלבד מתיחת בטן או ניתוח בטן פלסטי לא יוכל לתקן זאת. מידת התיקון תלויה במצב האינדיבידואלי של המטופלת. רפיון קל יכול להיות מתוקן על ידי ניתוח בטן מינימלי, שיותיר צלקת קצרה יותר ויאפשר החלמה מהירה יותר. לרוב החלמה מניתוח בטן פלסטי אורכת בין שבועיים לשלושה שבועות (תמונה 2).

לחצו להגדלה:

השינויים שעובר גוף האישה לאחר ההריון