ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

מהו ניתוח מתיחת צוואר ולמי הוא מומלץ?

בצעירותנו, עור הצוואר שלנו מתוח ורך, גמיש וחלק. אך למרבה הצער עם השנים הוא הולך ומתדלדל, מאבד מגמישותו ונעשה רופף. מתווספים לו קמטים וקמטוטים, ולעיתים קרובות גם שומן המכביד עליו ומושך אותו כלפי מטה. אך אל דאגה, יש מה לעשות – ניתוח מתיחת צוואר! מה כדאי לדעת על ההליך? הנה ההסבר:

למראה הצוואר שלנו השפעה משמעותית על המראה החיצוני הכללי שלנו. עור צוואר רופף מדגיש את גילנו, גם אם פנינו עדיין נראות צעירות יחסית ואין לנו קמטים רבים. מה גורם להזדקנות עור הצוואר? גורמים רבים ומגוונים, ביניהם גנטיקה, שינויי משקל, חשיפה לשמש ולעשן סיגריות, ועוד.

בניגוד לאזורים אחרים בגופנו, עור הצוואר שלנו והרקמות שבתוכו וסביבו אינם מגיבים היטב לשינויי תזונה, פעילות גופנית או רוב טיפולי טיפוח העור. אחת הדרכים היחידות לגרום לשינוי משמעותי במראה הצוואר היא ביצוע ניתוח מתיחת צוואר.

מהו ניתוח מתיחת צוואר?

ניתוח מתיחת צוואר הוא הליך כירורגיה פלסטית המשפר את מראה הצוואר וקו הלסת. ההליך כולל בדרך כלל הסרת עודפי עור ושומן מהצוואר, הידוק השרירים הבסיסיים, ולעיתים גם מיקום מחדש שלהם. מטרת הניתוח היא ליצור קו מתאר צוואר צעיר ומוגדר יותר. ניתוח הרמת צוואר מבוצע בדרך כלל בהרדמה כללית, ועשוי להימשך מספר שעות. זמן ההחלמה משתנה, אך המטופלים יכולים לצפות להתאוששות של מספר שבועות, שבמהלכם הם עלולים לסבול מתסמינים זמניים כגון כאבים, נפיחות ושטפי דם.

ניתן לשלב את הניתוח עם הליכים פלסטיים אחרים כמו מתיחת פנים, כדי לספק לכם את הפרופיל הצעיר והחינני בו אתם מעוניינים.

איך מתבצע הניתוח?

בתחילת הניתוח, המנתח הפלסטי שבחרתם וצוות הניתוח ינהלו את תהליך ההרדמה שלכם בשיטה שתוחלט ביניכם מראש בהתאם לצרכים שלכם ואופי הניתוח.

במהלך הניתוח מתבצע חתך או מספר חתכים על פי הצורך, שבעזרתם יוכל המנתח לבצע את אחד או יותר מן מהשיפורים שהחלטתם עליהם: פיסול, הסרה או מיקום מחדש של שומן עודף כדי ליצור קווי מתאר נעימים יותר לצוואר; מיקום מחדש של הרקמות מתחת לעור והידוקן; וכד’. העור ימוקם מעל קווי המתאר החדשים שנוצרו, וכל עודפי העור ייחתכו.

למה ניתן לצפות לאחר הניתוח?

הרופא המנתח יספק לכם הוראות לתקופת ההחלמה. יש לעקוב אחריהן באדיקות כדי להבטיח תהליך החלמה תקין ומהיר ככל האפשר וקבלת התוצאות הטובות ביותר האפשריות. לעיתים מותירים נקז ליד אתר החתך כדי למנוע הצטברות נוזלים וכדי שלא תיווצר נפיחות מכאיבה. הנקז יוצא על ידי הרופא בהמשך. חשוב לשמור על ראש מורם ולהזיז את הצוואר כמה שפחות כדי שהתפרים יישארו שלמים. בתוך מספר שבועות תוכלו לראות את קווי המתאר המשופרים של הצוואר וקו הלסת.

מה עוד כדאי לדעת על ניתוח מתיחת צוואר?

הניתוח פופולרי מאד בכל רחבי העולם. בשנת 2020, מנתחים פלסטיים ביצעו יותר מ-160,000 ניתוחי מתיחת צוואר בארצות הברית בלבד. מחקר שפורסם בכתב העתJournal of Plastic, Restorative and Aesthetic Surgery בשנת 2014 מצא כי ניתוח הרמת צוואר יכול להוביל לשיפור משמעותי במראה הצוואר, עם שיעורי שביעות רצון גבוהים ביותר של המטופלים.

מחקר אחר, שפורסם בכתב העת Journal of Craniofacial Surgery בשנת 2016, מצא כי ניתוח מתיחת צוואר בשילוב עם ניתוח מתיחת פנים יכול להוביל לשיפור משמעותי יותר במראה הכללי של הפנים והצוואר בהשוואה לניתוח מתיחת פנים בלבד.

כיצד תדעו אם אתם מועמדים טובים לניתוח מתיחת צוואר?

ניתוח מתיחת צוואר יכול להועיל לכם מאד אם אתם סובלים מאחת או יותר מן התופעות הבאות:

סנטר כפול

עור צוואר רפוי ונפול

עודף שומן או צניחת עור הפנים התחתונות

קמטים מוגזמים בעור הצוואר

תוכלו לעבור את הניתוח אם:

אתם נמצאים במצב בריאותי טוב באופן כללי

אינכם מעשנים

אינכם סובלים ממצבים רפואיים שמאטים או פוגעים בריפוי

יש לכם ציפיות ריאליות מן התוצאה הסופית

כמו בכל הניתוחים הפלסטיים, גם בהליך זה חשוב שתקבלו מידע מדוייק לגבי התוצאות האפשריות שלו, הטכניקות המתאימות לכם ותהליך ההחלמה. רוצים לדעת יותר ולהתייעץ עם דר’ רם קיילוס? השאירו את פרטיכם כאן ונחזור אליכם לקביעת פגישת ייעוץ בהקדם האפשרי.