ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

ניתוח מאמי מייקאובר – האם ישאיר לי צלקות?

ניתוחים פלסטיים מסוג “מאמי מייקאובר” (“מהפך אימהי” בעברית) ממשיכים להיות אופציה פופולרית עבור נשים שרוצות לגוון, להדק ולעצב מחדש את גופן לאחר ההריון. באמצעות שילוב של הליכים כמו הגדלת חזה, הרמת חזה, מתיחת בטן, שאיבת שומן ואפילו טיפולי פנים מסויימים, מנתח פלסטי מוסמך יכול לעזור לך להשיג מראה רענן וצעיר הרבה יותר. עם זאת, הניתוח מעורר גם שאלות רבות. בין השאלות הנפוצות בנושא הן השאלות היכן יבוצעו חתכים ועד כמה יהיו הצלקות בולטות לאחר הניתוח. ננסה לענות:

חתכים ניתוחיים יוצרים צלקות

בכל פעם שפני העור נחתכים, הגוף האנושי מפעיל תגובת ריפוי ותיקון טבעית של הפצעים. אצל רוב האנשים, חתכים, חריצים ושריטות קלים ושטחיים נרפאים במהירות, כמעט ללא עקבות חזותיים. הרפואה טרם הצליחה להגיע לשיטה לביצוע ניתוח באופן שלא מותיר צלקות כלל לאחר החלמת החתכים הניתוחיים. עם זאת, טיפול מודרני בחתכים ובצלקות יכול לשפר באופן דרמטי את הופעת ההצטלקות, והוא חלק חשוב בטיפול לאחר ניתוח לכל המטופלים בניתוחים פלסטיים.

כל סוג של ניתוח הכולל חתך יגרום בהכרח לצלקת. מנתחים פלסטיים מומחים בשימוש בכל הטכניקות המתקדמות הזמינות כדי להבטיח שהצלקת תחלים בצורה לא בולטת ככל האפשר. אך גם לאחר שימוש בטכניקה הטובה ביותר, המראה הסופי של הצלקת שלך יקבע חלקית על ידי הגנטיקה או ה-DNA שלך. ישנם אנשים המצטלקים באופן שאינו מיטבי, אך למרבה המזל רוב האנשים, כולל מטופלות העוברות ניתוח מאמי מייקאובר, מצטלקים באופן טוב מאד. רוב הנשים העוברות את ההליך מוטרדות לעיתים נדירות מן הצלקות, מכיוון שהן מרוצות עד אין קץ ממראה הגוף החדש והמשופר שלהן.

מיקום החתכים

כל המנתחים הפלסטיים המוסמכים מאומנים בטכניקות שמאפשרות למזער את גודל החתכים הניתוחיים ולמקם אותם באזורים נסתרים ולא בולטים. מכיוון שהליכי “מאמי מייקאובר” מותאמים אישית, מיקומי החתכים הכרוכים בהם יהיו שונים ממטופלת למטופלת. הנה פירוט על אפשרויות מיקום החתכים עבור ההליכים הנפוצים ביותר ב”מאמי מייקאובר”:

צלקות מתיחת בטן:

החתך בניתוח מתיחת בטן ממוקם נמוך ככל האפשר, כך שהצלקת שנוצרת מוסתרת על ידי תחתונים או תחתון ביקיני. כך המנתח שלך יוכל להסיר לחלוטין עודפי עור ורקמות ולהותיר צלקת מינימלית וחבויה על גבי עורך.

צלקות שאיבת שומן:

שאיבת שומן דורשת רק חתכים זעירים דיים להחדרת המכשיר המשמש לפירוק והסרה של תאי שומן. כאשר מסירים שומן מהבטן כחלק ממתיחת בטן, בדרך כלל ניתן להשתמש בחתך הניתוחי, ולא יהיו צלקות נוספות. עם זאת, אם מבצעים שאיבת שומן גם בירכיים, בגב התחתון או באזור אחר בגוף, יהיה צורך בכמה חתכים קטנים נוספים.

צלקות ניתוח להגדלת חזה:

רוב הנשים שעוברות “מאמי מייקאובר” מבקשות לשפר גם את מראה החזה שלהן, שאולי החל לצנוח או איבד את צורתו. ניתן לשלב ניתוח הרמת חזה והגדלת חזה באמצעות שתלים כדי להחזיר את נפח השד שאבד. בניתוח הגדלת שדיים מתקבלת צלקת באורך של פחות מ-5 ס”מ בקפל מתחת לשד ואין צלקות נוספות. במקרה שהמטופלת זקוקה גם להרמת חזה, ישנה גם צלקת סביב עטרת הפטמה היורדת כלפי מטה באופן אנכי עד לקפל השד הנחוצה כדי להשיג שדיים זקופים, צעירים ויפים.

זוהי סקירה כללית מאד של חתכים והצטלקויות אפשריים. מנתח פלסטי יוכל לתת לך מושג מדוייק יותר למה לצפות בהתבסס על התוכנית הניתוחית שהחלטתם עליה בהתאם למטרות הספציפיות שלך. כדאי לדעת שרוב הצלקות אצל רוב הנשים דוהות עם הזמן והן בלתי מורגשות בבגד ים או הלבשה תחתונה. נשים רבות בוחרות ב”מאמי מייקאובר” מכיוון שהן מרגישות שהישגי הניתוח מבחינת מראה, דימוי עצמי ובטחון עצמי משתלמים למרות הצלקות.

טיפול בחתכים לאחר הניתוח

ישנן פעולות שתוכלי לבצע לאחר הניתוח כדי להפחית את הצלקות. טיפול נכון בפצעים כרוך בניקוי עדין וקבוע של חתכים טריים, הימנעות מאמבטיות ומריחת קרם מתאים לטיפול בצלקות. ויטמין E הוא מרכיב נפוץ בקרמים אלו, והוא יכול לסייע לפצעים להחלים מהר יותר ולשפר את המרקם של כל צלקת שנוצרת. חלק מהמנתחים ממליצים על הנחת יריעות סיליקון על גבי חתכים. יריעות אלו יכולות לסייע בהשטחת הצלקות ולשנות את צבען לצבע עור טבעי יותר במקום הצבע האדום או הסגול הנפוץ לצלקות טריות.

כדי לעזור לגופך בתהליך הריפוי הטבעי שלו, הקפידי על תזונה בריאה, הימנעי מעישון ומחשיפת חתכים או צלקות לשמש או לאור UV. כך יחלימו החתכים מהר יותר ויפחת הסיכון שלהן להפוך לבהירות או כהות משמעותית מן העור שמסביב.

מנוחה רבה והמנעות ממאמץ גם הן חשובות כדי לאפשר לגוף שלך להחלים כראוי. החדשות הטובות הן שבעזרת תכנון וטיפול נכונים ניתן למזער צלקות ולהעניק לך את המראה האסתטי שכל כך ייחלת לו.

יש לך שאלות נוספות בנושא? פני אלינו ונשמח לענות בהקדם.