ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

איך תדעי אם את זקוקה לניתוח הגדלת חזה או הרמת חזה?

נשים רבות מעוניינות לשפר את מראה החזה שלהן, במיוחד אם חוו שינויים גופניים כמו השמנה והרזייה, הריונות והנקה, שהשפיעו על גודל, נפח ומראה החזה. מכיוון שקיימות מספר אפשרויות, כמו ניתוח הגדלת חזה וניתוח הרמת חזה, קשה לעיתים לדעת איזו פרוצדורה היא המתאימה ביותר להשגת המראה הרצוי. הנה מדריך קצר בנושא:

שינויים מהותיים בגוף האשה לאורך חייה

גוף האישה עובר שינויים רבים במהלך חייה, במיוחד במהלך הריונות ותקופות הנקה. השדיים עלולים לאבד את המראה הצעיר שלהם, לאבד מנפחם, לשנות את משקלם, לפתח עור עודף ואפילו להתחיל לצנוח על החזה. למרבה הצער, שינויים אלו אינם שמורים אך רק לנשים בעלות חזה גדול וכבד. גם נשים עם חזה קטן יכולות לחוות צניחה של השדיים, או שינויים אחרים שאינן אוהבות. אם את מתלבטת אם לעבור ניתוח חזה פלסטי, יש סיכוי טוב שגם אינך בטוחה לגבי מה את צריכה: ניתוח הגדלת חזה ו/או ניתוח הרמת חזה.

איך מחליטים אם לבחור בהגדלת חזה, הרמת חזה או שניהם?

גורמים שונים צריכים להילקח בחשבון בעת קבלת החלטה זו. שלושת הנקודות החשובות ביותר כוללות את מיקום הפטמה, נפח חזה וגודל החזה הכללי שהיית רוצה להשיג. שילוב שלושת המטרות הספציפיות הללו אמור לכוון אותך לבחירה הנכונה. הנה מידע נוסף לגבי כל אחת מהן:

תנוחת הפטמה

אם את מבחינה שהפטמות שלך מכוונות כלפי מטה או יושבות מתחת לקפל החזה שלך, סביר להניח שאת מועמדת טובה לניתוח הרמת חזה. רקמות נפולות או אובדן נפח של השד עלולים לגרום לפטמה או לעטרה לשנות מיקום, להימתח ולגדול. כאשר השדיים מאבדים נפח ונעשים כבדים יותר בצידם התחתון, הפטמה שלך תצנח גם היא. ניתוח הרמת חזה תמקם מחדש את הפטמה ו/או העטרה למנח פרופורציונלי יותר בהתאם לגודל השד. המנתח הפלסטי יכול גם לעצב מחדש את הפטמה והעטרה, להקטין וליישר אותן.

נפח השד

נפח השד מתייחס למידה שבה השדיים שלך עגולים ומלאים. ירידה במשקל יכולה לגרום לשדיים להיראות שטוחים או קטנים מדי. בנוסף, גיל או הריון והנקה יכולים לגרום לשדיים לגדול מאד, ואז להתרוקן. במצבים אלו ניתן להשתמש בשתל כדי להחזיר את הנפח לחזה ולשפר את צורת השדיים בניתוח הגדלת חזה. ייתכן שיהיה צורך גם בהרמת חזה כדי לטפל ברקמות שהתדלדלו.

גודל החזה

ישנן סיבות רבות לכך שנשים אינן מרוצות מגודל החזה שלהן. ייתכן שתמיד רצית שדיים גדולים יותר, או שרצית לתקן חזה א-סימטרי. במהלך פגישת הייעוץ, המנתח הפלסטי יסביר את כל אפשרויות השתלים והגדלים שתוכלי לבחור בהם. תהיה לך הזדמנות לבדוק כיצד שתלים בגדלים שונים ייראו על גופך, וזה ייתן לך מושג טוב יותר לגבי התוצאה הסופית של הניתוח. מזה שנים רבות, ניתוח הגדלת חזה הוא הניתוח הפלסטי הנפוץ ביותר בעולם המבוצע מדי שנה.

שילוב של הגדלת חזה עם הרמת חזה

ניתן לבצע הרמת חזה או הגדלת חזה בנפרד, או לשלבם להליך אחד. שילוב עשוי לחסוך לך כסף, זמן החלמה וכאבים. עם זאת, תמיד ניתן לבצע הרמת חזה בהמשך, גם שנים לאחר ניתוח הגדלת חזה, ולהיפך. כך שגם אם את בוחרת בשלב הראשון לבצע רק אחד מההליכים זה לא חייב להיות סוף הסיפור.

צאי למסע עם מנתח פלסטי מוסמך, בעל שנים רבות של ניסיון, כדי שתוכלי להיות רגועה ובטוחה לאורך כל התהליך. יש לך שאלות נוספות בנושא? השאירי פרטים ונשמח לחזור אלייך בהקדם.