ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

כיצד משפיעה הנקה על מבנה השדיים ומתי כדאי לשקול הרמת חזה?

הריון, לידה והנקה הם פרקים מרתקים בחיינו שממלאים אותנו ברגשות עזים ומשנים את חיינו. במקביל, הם גורמים גם לשינויים משמעותיים רבים בגופנו, שאת חלקם אנו מקבלות בשמחה ואחרים פחות. למרבה המזל ובניגוד לעבר, אנחנו לא חייבות היום לחיות לנצח עם שינויים גופניים שאיננו אוהבות. ניתוחים פלסטיים מתקדמים כמו ניתוח הרמת חזה יכולים לסייע מאד. כיצד?

שינויים בגוף הנשי בעקבות הריון, לידה והנקה

אין זה נדיר שאמהות שסיימו תקופת הנקה מרגישות שהגוף שלהן כבר אינו נראה מושך וחושני כפי שהיה לפני ההריון, וזה נורמלי לחלוטין לרצות שהגוף שלנו ייראה יפה וישקף את איך שאנו מרגישות מבפנים. לחלק מן השינויים שחלו בגופנו בעקבות ההריון והלידה יש פתרון פשוט – פעילות גופנית ותזונה בריאה יכולות לעזור לנו לחזק את גופנו, להדק אותו ולשוב למשקלנו לפני ההריון. אך החזה שלנו הוא סיפור אחר.

נפוץ מאד לחוות צניחה או מראה “מנופח” של החזה בעקבות הריון. נשים רבות מתארות את שדיהן לאחר ההנקה כבעלי “צורת חביתה”. מראה זה מתקבל מכיוון שבזמן הנקה נוצרת רקמה שונה וצפופה יותר בשדיים. כשההנקה מסתיימת, רקמות השד הטבעיות עשויות להשתנות לצמיתות. בנוסף לכך, זרימת חלב יכולה למתוח את עור ואת רקמת השד. פירוש הדבר הוא שרוב הנשים יכולות לצפות למראה “מתוח” לשדיהן לאחר שסיימו להניק.

שינויים אלו אינם ניתנים לתיקון או החזרה למצב הקודם באמצעות פעילות גופנית או תזונה קפדנית. נדרשת התערבות כירורגית כדי להסיר רקמה עודפת משד שהתדלדל וקרס, וכדי להרים את השד למנח גבוה על הגוף כפי שהיה בעבר.

אילו התערבויות כירורגיות מתאימות לתיקון או הצערת חזה?

הרמת חזה וגם ניתוח הגדלת חזה הן פרוצדורות כירורגיות פופולריות לנשים שאינן עוד בהריון או מניקות. שני הניתוחים יכולים לשפר באופן דרמטי את מראה השדיים לאחר הלידה וההנקה, גם אם הם נראים מאד שטוחים או “ריקים”.

במהלך ניתוח הרמת חזה, המנתח יבצע חתך קטן שדרכו ירים ויעצב מחדש את רקמת השד הטבעית. הפעולה מספקת לשדיים קו מתאר מוצק וצעיר יותר. המנתח גם יסיר את כל עודפי העור מן השד וימקם מחדש את הפטמה והעטרה בהתאם.

ניתוח הגדלת חזה כולל החדרת שתל מאחורי רקמת השד כדי לתת נפח ומלאות טובים יותר ויצירת מחשוף יפה. התייעצות עם מנתח פלסטי מוסמך ומנוסה יכולה לסייע בהחלטה איזה הליך הוא המתאים והרצוי ביותר. המנתח יוכל להעריך את מצב השדיים של המטופלת ולהציע המלצות מותאמות למטרותיה, העדפותיה והאנטומיה של גופה. ישנן נשים הבוחרות בשילוב של שני הניתוחים על מנת להגיע לצורת השדיים הרצויה.

מתי ניתן לעבור ניתוח הצערת חזה?

תמיד עדיף לעבור ניתוח הצערת חזה לאחר סיום ההנקה. בנוסף, מומלץ להמתין לתום תקופת הילודה שלך לפני שעוברים את ההליך. עם זאת, במקרים מסוימים, נשים המעוניינות בשיפור מראה החזה שלהן אך עשויות להביא לעולם עוד ילדים בעתיד עדיין יכולות לעבור ניתוח בצורה בטוחה. אם אינך בטוחה אם זה הזמן המתאים עבורך לבצע הצערת חזה, התייעצי עם מנתח פלסטי מוסמך ומנוסה כדי לדון בחששותייך. כאמור, עבור רוב הנשים, עדיף להמתין עד שישה חודשים לאחר הפסקת ההנקה לפני ביצוע כל סוג של ניתוח פלסטי בשדיים. ההמתנה מאפשרת לגוף שלך להסתגל ולרקמת השד שלך להתייצב לצורתה הסופית.

בשנת 2020 לבדה עברו יותר מ-193,000 נשים ניתוח הגדלת חזה, ויותר מ-87,000 נשים עברו ניתוח הרמת חזה בארה”ב בלבד, כך שאת ממש לא לבד, וזה שאת אמא לא אומר שאת צריכה לוותר על המראה הסקסי והדימוי העצמי החיובי שלך. הצערת חזה יכולה לעזור לך להרגיש במיטבך. השאירי את פרטייך למידע נוסף וצוות המרפאה ישמח לחזור אלייך בהקדם.