ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

הבנת המרכיבים השונים של ניתוח מהפך אימהי – מאמי מייקאובר

להפוך לאם היא אחת החוויות המשמעותיות ביותר שאישה יכולה לחוות בחייה, אך הריון, לידה והנקה יכולים לגבות מחיר מגופנו. נשים רבות מתאמצות מאד להשיב לעצמן את הגוף שהיה להן לפני הלידה, אך מתקשות לעשות זאת רק באמצעות תזונה ופעילות גופנית. כאן נכנס המאמי מייקאובר (Mommy Makeover), ניתוח פלסטי מקיף שמהווה פתרון לבעייה. אבל מהו בדיוק ומהם מרכיביו השונים? בואו נגלה:

ניתוח מאמי מייקאובר עונה על צרכים רבים

מהפך אמהי הוא הליך פלסטי המשלב ניתוחים שונים כדי להתמודד עם השינויים הפיזיים שהתרחשו בגוף האם בעקבות הריון והנקה. בתקופה זו של חיינו, רובנו מתמודדות עם קשיים רבים, פיזיים ונפשיים. אחד מן הקשיים הללו נוגע למראה שלנו, שהשתנה בעקבות ההריון והלידה, לא תמיד לשביעות רצוננו. רבות מאיתנו חשות מוזנחות, פחות מושכות, וכתוצאה מכך הבטחון העצמי שלנו נפגע. הפגיעה בדימוי העצמי משליכה לעיתים קרובות לרעה על חיינו המקצועיים, הזוגיים והחברתיים. מטרתו של ניתוח המהפך האמהי היא לעזור לנו להשיב לעצמנו מראה שנוכל לשמוח בו, לשפר את הביטחון העצמי שלנו ואת איכות חיינו.

המרכיבים השונים של ניתוח מאמי מייקאובר

מתיחת בטן

מתיחת בטן היא הליך כירורגי המסיר עודפי עור ושומן מהבטן ומהדק את שרירי הבטן. זוהי דרך יעילה לטפל בעור הרפוי ובהיפרדות השרירים המתרחשת לפעמים בזמן הריון. זוהי גם הדרך היחידה להיפטר מרוב סימני המתיחה שאולי הופיעו על גבי עורנו בתקופת ההריון.

על פי מחקר שפורסם בכתב העת Plastic and Reconstructive Surgery, מתיחת בטן יכולה להוביל לשיפור משמעותי באיכות החיים ובהערכה העצמית אצל אימהות שעוברות את ההליך. המחקר מצא גם כי ניתוחי מתיחת בטן זוכים לרמה גבוהה מאד של שביעות רצון המטופלות.

הרמת חזה או הגדלת חזה

הנקה והריון עלולים לגרום לשדיה של האישה לאבד את צורתם ומוצקותם. הרמת חזה יכולה לעזור להרים ולעצב מחדש את השדיים כדי לשחזר את המראה שלהם לפני ההריון וההנקה. ניתן לבצע גם הגדלת חזה, הליך המשפר את גודל וצורת השדיים באמצעות שתלים.

על פי מחקר שפורסם בכתב העת Aesthetic Surgery, הרמת חזה מביאה לשיפור רב בתחושות הרווחה הפיזיות והרגשיות אצל אמהות. המחקר מצא כי גם ניתוח זה זכה לשביעות רצון גבוהה מצד המטופלות.

שאיבת שומן

שאיבת שומן היא הליך המסיר עודפי שומן מחלקים שונים בגוף, כגון הבטן, הירכיים והזרועות. כך ניתן לטפל במצבורי שומן עקשניים שאינם מגיבים לאף דיאטה או פעילות גופנית. במחקר שנערך לפני מספר שנים נמצא כי שאיבת שומן יכולה להוביל לשיפור משמעותי בדימוי הגוף, בהערכה העצמית ובאיכות החיים של מטופלים שעוברים את ההליך.

בנוסף לשלושת המרכיבים העיקריים הללו של הליך המהפך האימהי, ישנם ניתוחים נוספים שניתן לכלול בו בהתאם לצרכים ולמטרות האישיות שלנו. הנה כמה מרכיבים נוספים שעשויים להיות חלק מההליך:

מתיחת או הרמת ירכיים

מתיחת ירכיים היא הליך המסיר עודפי עור ושומן מהירכיים, שכתוצאה ממנו מתקבל מראה שרירי וחטוב יותר. הריון ועלייה במשקל יכולים לגרום לעור בירכיים להיות רפוי ונפול, ומתיחת ירכיים יכולה לטפל בבעייה זו.

הרמת ישבן

הרמת ישבן, הליך המשפר את גודל וצורת הישבן, יכול לכלול העברת שומן מאזור אחר בגוף לאזור הישבן או שימוש בשתלים כדי להוסיף נפח וקווי מתאר בולטים לישבן.

מתיחת זרועות

במסגרת ניתוח מתיחת זרועות מסירים עודפי עור ושומן מחלקי הזרועות העליונים. כך נפטרים ממראה “כנפי העטלף” שחלק מהנשים מפתחות באזור לאחר ירידה במשקל או הריון.

הצערת שפתי הנרתיק

הצערת שפתי הנרתיק היא הליך כירורגי המטפל בבעיות של דלדול מסגרת העור שמסביב לנרתיק. במהלך הניתוח מסירים עודפי עור מן השפתיים החיצוניות של הנרתיק ותופרים את החתכים באופן היוצר מראה צעיר ומהודק לפות.

שילוב המרכיבים השונים של מאמי מייקאובר

לכל אשה הגוף הייחודי שלה והעדפות אישיות לגבי מראה חלקיו השונים. ניתן לשלב את המרכיבים השונים של מאמי מייקאובר כדי ליצור תוכנית טיפול מותאמת אישית המתייחסת לבעיות הספציפיות של כל אחת מאיתנו. שילוב ההליכים השונים חוסך זמן החלמה, הליכי הרדמה וגם כסף. המאמי מייקאובר מספק שינוי מקיף של הגוף בבת אחת, ולכן זוכה לפופולריות רבה כל כך.

כפי שלמדנו, למאמי מייקאובר יתרונות רבים: הוא ניתן להתאמה לכל גוף וצורך, ועל פי כל המחקרים – בטוח מאד. תוצאותיו זוכות לרמת שביעות רצון גבוהה ביותר בקרב המטופלות שעברו אותו.

מעוניינת לשמוע עוד אודות ההליך? דר’ רם קיילוס ישמח להיפגש עמך ולענות על כל שאלותייך. השאירי פרטים כאן ונחזור אלייך בהקדם לקביעת פגישה.