ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

תפיסות מוטעות נפוצות לגבי ניתוחים פלסטיים

ניתוח פלסטי הוא סוג של הליך רפואי שמטרתו לשחזר או לשפר את המראה של חלקים שונים בגופנו. זהו תחום שצומח במהירות הולכת וגוברת מאז שנות ה-80′ של המאה הקודמת. על פי נתוני האגודה הבינלאומית לכירורגיה פלסטית אסתטית (ISAPS), רק בשנת 2019 בוצעו ברחבי העולם כ-10 מיליון הליכים פלסטיים.

אך למרות התפתחות התחום והעלייה בכמות הניתוחים הפלסטיים בכל העולם, קיימות עדיין בקרב הציבור תפיסות מוטעות רבות סביבם. בואו נחקור ונפריך כמה מהן כדי שתוכלו לקבל החלטות מושכלות לגבי ניתוחים פלסטיים:

תפיסה מוטעית 1: ניתוחים פלסטיים הם למטרות קוסמטיות בלבד

אחת התפיסות המוטעות הנפוצות ביותר לגבי ניתוחים פלסטיים היא שהם משמשים אך ורק למטרות קוסמטיות. אמנם נכון כי ניתוחים פלסטיים רבים מבוצעים כדי לשפר את המראה ומסיבות אסתטיות, אך הם יכולים לשמש גם למטרות שחזור, לתיקון עיוותים פיזיים כגון שפתיים שסועות, מומים מולדים או פגיעות שנגרמו על ידי תאונות, טראומה או מחלה.

תפיסה מוטעית 2: ניתוחים פלסטיים מיועדים לנשים בלבד

תפיסה מוטעית נפוצה נוספת לגבי ניתוחים פלסטיים היא שהם מיועדים רק לנשים. אמנם נכון הוא שנשים עוברות יותר ניתוחים פלסטיים מאשר גברים, אך גם גברים בוחרים בהם, יותר ויותר מדי שנה. על פי האגודה האמריקאית למנתחים פלסטיים, מספר הגברים העוברים ניתוחים פלסטיים גדל בהתמדה בעשור האחרון. הליכים פופולריים בקרב גברים כוללים עיצוב מחדש של האף, ניתוח עפעפיים, שאיבת שומן והקטנת חזה.

תפיסה מוטעית 3: ניתוחים פלסטיים מיועדים רק לעשירים

רבים בציבור מאמינים שניתוחים פלסטיים מיועדים רק לעשירים. האמת היא שבעוד שחלק מההליכים בניתוחים פלסטיים יכולים אכן להיות יקרים, ישנן גם אפשרויות רבות במחיר סביר, ומנתחים פלסטיים רבים מציעים אפשרויות מימון כדי להפוך את ההליכים לנגישים יותר למגוון רחב יותר של אנשים.

תפיסה מוטעית 4: ניתוחים פלסטיים מיועדים רק לאנשים מבוגרים

בניגוד למה שאתם אולי סבורים, ניתוחים פלסטיים אינם רק עבור אנשים מבוגרים המנסים להילחם בהשפעות ההזדקנות. ניתן לבצע ניתוחים פלסטיים באנשים בכל הגילאים. לדוגמה, בני נוער עשויים לעבור ניתוח פלסטי כדי לתקן מומים מולדים או כדי לשפר את ההערכה העצמית שלהם. אנשים בוחרים לעיתים לעבור ניתוחים פלסטיים בשנות ה-20 או ה-30 לחייהם כדי לשפר את המראה שלהם או כדי לתקן עיוותים גופניים מולדים.

תפיסה מוטעית 5: ניתוח פלסטי הוא תמיד מסוכן

כל ההליכים הכירורגיים נושאים עמם רמה מסוימת של סיכון, אך האמת היא שניתוחים פלסטיים נחשבים בדרך כלל לבטוחים מאד כאשר הם מבוצעים על ידי מנתח פלסטי מוסמך ומנוסה. כמו בכל הליך רפואי, חשוב כמובן להבין ולשקול היטב את הסיכונים והיתרונות לפני שעוברים ניתוח פלסטי.

תפיסה מוטעית 6: ניתוח פלסטי הוא תיקון מהיר

תפיסה מוטעית נפוצה נוספת לגבי ניתוחים פלסטיים היא שמדובר בתיקון מהיר לבעיות של דימוי גוף או בעיות הערכה עצמית. כדאי לקחת בחשבון שניתוחים פלסטיים אינם פתרון קסם ואין לראות בהם דרך לשנות לחלוטין את חייו של אדם או לתקן בעיות פסיכולוגיות בסיסיות. הם יכולים לעזור, אך חשוב שיהיו לכם ציפיות מציאותיות מהניתוחים שתבחרו לעבור ושתטפלו בבעיות בחייכם על ידי אנשי מקצוע מתאימים לפני ואחרי ביצוע ההליך.

תפיסה מוטעית 7: תוצאות ניתוחים פלסטיים הן קבועות

אנשים רבים מאמינים כי התוצאות של ניתוחים פלסטיים הן קבועות, אבל זה לא תמיד המקרה. בעוד שהליכים מסוימים יכולים להניב תוצאות ארוכות טווח, הליכים אחרים עשויים לדרוש תחזוקה לאורך זמן. בנוסף, תהליך ההזדקנות משפיע על תוצאות הניתוח וייתכן שיהיה צורך לחזור על הליכים מסוימים או לתקן אותם כדי לשמור על המראה הרצוי.

תפיסה מוטעית 8: ניתוחים פלסטיים תמיד כואבים

מטופלים רבים מאמינים שההליכים הפלסטיים תמיד מכאיבים מאד וחוששים מכך. אך המציאות היא שבעוד שחלק מן ההליכים עשויים לגרום לאי נוחות, טכניקות הרדמה מודרניות ושיטות ניהול כאב הפכו את הניתוחים להרבה פחות מכאיבים מאשר בעבר. מטופלים רבים מדווחים על אי נוחות מינימלית במהלך ההליך ולאחריו, ורובם מסוגלים לחזור לפעילות הרגילה שלהם תוך מספר ימים או שבועות.

תפיסה מוטעית 9: ניתוח פלסטי גורם לכם להיראות מלאכותיים

אחת התפיסות המוטעות העקשניות ביותר לגבי ניתוחים פלסטיים היא שהם תמיד מביאים ליצירת מראה מזויף, דמוי-פלסטיק. זה היה אולי נכון בעבר, אך כיום ההתקדמות בטכניקות ובטכנולוגיות הניתוחים מאפשרת להשיג תוצאות בעלות מראה טבעי. מנתח פלסטי מיומן ואחראי עובד עם כל מטופל לפני ביצוע הניתוח כדי ליצור תוכנית טיפול מותאמת אישית שלוקחת בחשבון את האנטומיה הייחודית שלו כדי לקבל מראה טבעי ונעים לעין.

תפיסה מוטעית 10: כל אחד יכול לבצע ניתוחים פלסטיים

לבסוף, חשוב להפריך את התפיסה המוטעית שכל אחד יכול לבצע ניתוחים פלסטיים. במציאות, כירורגיה פלסטית היא תחום התמחות מקיף ומורכב הדורש הכשרה, מיומנות וניסיון נרחבים. כדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר האפשריות ולמזער את הסיכון לסיבוכים, חשוב לבחור מנתח פלסטי מוסמך שעבר הכשרה קפדנית ויש לו רקורד של תוצאות מוצלחות. כל בחירה אחרת – קוסמטיקאית, רופאי שיניים ו”מומחים” נוספים מסוגים כאלה ואחרים אינם יכולים להבטיח לכם את התוצאות המיטביות, והחסכון הכספי אינו שווה את עוגמת הנפש שעלולה להיגרם לכם.

לסיכום, אמנם ישנן תפיסות מוטעות רבות לגבי ניתוחים פלסטיים, אך חשוב לזכור כי זו יכולה להיות דרך בטוחה ויעילה להשיג תוצאה רצויה לכל מטרה. על ידי התייעצות עם מנתח פלסטי מוסמך ומנוסה, תוכלו ללמוד יותר על האפשרויות העומדות בפניכם ולקבל החלטות מושכלות לגבי הטיפולים המתאימים לכם ביותר.

דר’ רם קיילוס הוא מנתח פלסטי מוסמך ומנוסה שיוכל לעזור לכם להבין את הסיכונים והיתרונות של כל הליך ולהדריך אתכם מתחילתו ועד סופו. השאירו את פרטיכם וצוות המרפאה יחזור אליכם בהקדם לקביעת פגישת ייעוץ עם דר’ קיילוס.