ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

כיצד לשמור על התוצאות לאחר ניתוח פלסטי

ניתוחים פלסטיים יכולים להיות חוויה משנת חיים, לספק לכם הזדמנות להשיג את המראה שאתם שואפים אליו ולשפר את איך שאתם מרגישים כלפי עצמכם. עם זאת, תוצאותיהם של ניתוחים פלסטיים אינן קבועות, וחשוב לנקוט בצעדים הדרושים כדי לשמור עליהן למשך זמן רב ככל האפשר. הנה כמה מן הדרכים לעשות זאת:

מלאו אחר הוראות המנתח שלכם

אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות כדי לשמור על תוצאות הניתוח הפלסטי שלכם הוא למלא אחר כל הוראות המנתח שלכם באדיקות, כולל נטילת תרופות, השתתפות בפגישות מעקב והימנעות מפעילויות מסוימות למשך תקופה של מספר שבועות. המנתח שלכם מכיר לעומק את פרטי פרטיו של ההליך שלכם וההוראות המותאמות אישית שיספק לכם יבטיחו בסבירות גבוהה התאוששות מוצלחת ותוצאות ארוכות טווח.

טפלו בצלקות שלכם

הצטלקות היא חלק טבעי מתהליך הריפוי לאחר ניתוחים פלסטיים. עם זאת, ישנם צעדים בהם אתם יכולים לנקוט כדי למזער את מראה הצלקות ולקדם ריפוי. טפלו בצלקות כפי שהורה לכם המנתח שלכם כדי למנוע סיכון לזיהום העלול לעוות את מראה הצלקת. במידת הצורך, ולאחר התייעצות עם המנתח, תוכלו להשתמש בתכשירים מפחיתי הצטלקות על פי המלצתו. היו סבלניים, מכיוון שלצלקות לוקח זמן להחלים. אך עם טיפול נכון, רוב הצלקות דועכות ומבהירות עם הזמן עד שהן בקושי נראות לעין.

שמרו על אורח חיים בריא

שמירה על אורח חיים בריא חיונית לתחזוקת התוצאות של הניתוח הפלסטי שלכם לאורך זמן. היא כוללת תזונה מאוזנת, פעילות גופנית מספקת ודי שעות שינה. שמירה על התנהלות בריאה תעזור לכם לא רק לשמור על דמותכם החדשה, אלא גם לשפר את הבריאות הכללית שלכם ואפילו את הבריאות הנפשית ושביעות הרצון מחייכם.

אם הניתוח הפלסטי שלכם שינה את קווי המתאר של גופכם, חשוב שתשמרו על משקל יציב כדי להגן על תוצאות הניתוח. עלייה או ירידה משמעותיות במשקל יכולות להשפיע באופן דרמטי על תוצאות הניתוח. גם מסיבה זו חשוב לבצע פעילות גופנית סדירה ולהקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת, אכילת פירות וירקות רבים, חלבונים בריאים ודלי-שומן ושומנים בריאים מן הצומח.

הגנו על העור שלכם

אם הניתוח הפלסטי שלכם בוצע באזור חשוף לשמש כמו הפנים, הצוואר או המחשוף, חשוב שתגנו על העור באזור מפני קרני השמש המזיקות. המשמעות היא שימוש קבוע בקרם הגנה עם מקדם הגנה של 30SPF לפחות והימנעות מחשיפה מוגזמת לשמש. כך תוכלו למנוע הזדקנות מוקדמת של העור, נזקי שמש ובעיות עור אחרות שעלולות לפגוע בתוצאות הניתוח שעברתם.

אל תעשנו

עישון יכול להשפיע לרעה על יכולתו של הגוף להחלים, מה שעלול בסופו של דבר לגרום לפגיעה בתוצאות הניתוח הפלסטי שלכם. אם אתם מעשנים, כדאי לדעת שחובה להפסיק לעשן לפחות כמה שבועות לפני ואחרי ההליך. הפסקת העישון יכולה לעזור להפחית את הסיכון לסיבוכים ולשפר את הבריאות הכללית שלכם. ואם כבר הצלחתם לעשות את ההפסקה הנדרשת, השתדלו להמשיכה לאחר מכן ולא לחזור לעשן כדי למנוע את ההשפעות המזיקות של העישון על העור ואת ההזדקנות המוקדמת שהוא גורם.

שקלו הליכים קוסמטיים נלווים

טיפולים לא כירורגיים כמו בוטוקס וחומרי מילוי עורי יכולים לעזור להאריך את התוצאות של ניתוחים פלסטיים בפנים. תוכלו לבדוק את האפשרויות העומדות בפניכם לטיפולים נוספים עם הרופא המנתח שלכם.

שמרו על גישה חיובית

לבסוף, חשוב לשמור על גישה חיובית לאורך כל תהליך ההחלמה. ניתוחים פלסטיים יכולים להיות חוויה נהדרת ומעצימה, אך גם מתישה ומאתגרת, וצריך להיות מוכנים נפשית לכך מבעוד מועד. עם זאת, ניתוחים פלסטיים הם גם השקעה טובה ברווחה הפיזית והרגשית שלכם. שמירה על גישה חיובית והפחתת מתחים ולחצים ככל הניתן יכולה לעזור לכם להרגיש טוב יותר לגבי תהליך ההחלמה ולהחלים מהר וטוב יותר.

לסיכום, שמירה על תוצאות הניתוחים הפלסטיים דורשת אחריות ומחוייבות לטיפול עצמי. שיתוף פעולה הדוק עם המנתח הפלסטי שלכם והקפדה על הטיפים הנ”ל יסייעו לכם להשיג את התוצאות הטובות ביותר האפשריות ולתחזקן לאורך שנים ארוכות.

מעוניינים להתייעץ בנושא עם דר’ רם קיילוס? נשמח אם תשאירו את פרטיכם כאן ונחזור אליכם בהקדם האפשרי לקביעת פגישת ייעוץ.