ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

ניתוח עפעפיים פלסטי: חושפים את החלונות לנפש

אתם מציצים על עצמכם במראה, ולמרות שאתם מרגישים תוססים ואנרגטיים מבפנים, העיניים שלכם מספרות סיפור אחר. נראה שהן איבדו את הניצוץ שלהן, וכי מכבידים עליהן “שקיות” נפוחות תחתיהן או עפעפיים נפולים מעליהן. האם יש דרך לשחזר את חדוות הנעורים ולהצעיר את מבט העיניים שלכם?

ברוכים הבאים לעולם ניתוחי העפעפיים הפלסטיים. בואו נגלה יחד אם אתם יכולים להפיק תועלת מניתוח עפעפיים, מתי זו עשויה להיות הבחירה הנכונה עבורכם וכיצד לקבוע אם כדאי להתמקד בעפעפיים העליונים, התחתונים או שניהם. נתחיל:

מי מועמד מתאים לניתוח עפעפיים?

ניתוח עפעפיים פופולרי בקרב אנשים המעוניינים לטפל בעור נפול סביב העיניים, נפיחות באזור או עפעפיים נפולים, אשר לעתים קרובות גורמים להם להיראות עייפים או מבוגרים יותר מכפי שהם באמת. ניתוח עפעפיים, בלפרופלסטיקה בלשון המקצועית, מתאים הן לגברים והן לנשים. רוב המנותחים הם בגילאי 35 ומעלה, למרות שלעיתים גם מטופלים צעירים יותר עשויים לבחור לעבור את ההליך אם הם בעלי תכונות תורשתיות המשפיעות לרעה על מראה העפעפיים שלהם.

מחקר שפורסם בכתב העת JAMA Facial Plastic Surgery בשנת 2018 גילה כי שיעורי שביעות הרצון של המטופלים מן הניתוח היו גבוהים ביותר, ו-93.6% מהנשאלים דיווחו כי הניתוח עמד בציפיותיהם או עלה עליהן.

מתי לשקול ניתוח עפעפיים?

כמה שיקולים נפוצים לבחירה בניתוח עפעפיים כוללים:

הזדקנות: ככל שאנו מזדקנים, העור שלנו מאבד גמישות, מה שעלול לגרום ליצירת עודפי עור, נפיחויות או “שקיות” מתחת לעיניים.

ראייה לקויה: במקרים מסויימים, עור עפעפיים עליונים נפול עלול לחסום את הראייה ההיקפית, מה שהופך פעילויות יומיומיות לקשות יותר, או אפילו מסוכנות. ניתוח עפעפיים יכול לטפל בבעיה זו על ידי הסרת העור העודף.

שיקולים קוסמטיים: אם אינכם מרוצים ממראה העיניים שלכם ומרגישים שחשוב לכם להיראות צעירים ורעננים יותר באזור זה, ניתוח עפעפיים יכול לעזור, וכן להגביר את הביטחון העצמי שלכם.

עפעף עליון, תחתון או שניהם?

עכשיו מגיע החלק הכיפי – להחליט באילו עפעפיים להתמקד במהלך הניתוח. ניתוח עפעפיים עליונים מתמקד בהסרת עודפי עור ושומן מהעפעפיים העליונים, ומתאים למי שחווה צניחה בעפעפיים העליונים בלבד. ניתוח עפעפיים תחתונים מטפל בנפיחות או “שקיות” מתחת לעיניים על ידי הסרת עודפי שומן מן האזור, הסרת עור עודף ו/או הידוק העור. הוא מתאים לאלו מאיתנו שרוצים להפחית מראה עיניים עייפות וכבדות. ניתוח עפעפיים עליונים ותחתונים מתאים למטופלים המעוניינים לטפל בבעיות בכל העין, ועבורם ניתן לבצע ניתוח משולב שיספק מראה עיניים צעיר, מאוזן והרמוני.

הכנה לניתוח עפעפיים

עכשיו, כשאתם חמושים בידע בסיסי אודות ניתוחי עפעפיים, הגיע הזמן להתכונן לפגישת הייעוץ שלכם עם מנתח פלסטי מתאים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להפיק את המרב מן הפגישה:

עשו שיעורי בית: בררו פרטים אודות מנתחים מתאימים באזורכם וחפשו את אלה שהוסמכו ומנוסים בניתוחי עפעפיים. קראו ביקורות של מטופלים וצפו בתמונות לפני ואחרי כדי לקבל מושג לגבי מידת המומחיות ורמת הביצוע של כל מנתח.

הכינו שאלות מראש: ערכו רשימה של שאלות או חששות שיש לכם לגבי ההליך, ואל תתביישו לשאול שאלות גם לגבי הניסיון של המנתח, הטכניקה הכירורגית שבה הוא עושה שימוש, זמן ההחלמה וסיכונים או סיבוכים פוטנציאליים.

היו פתוחים לגבי ההיסטוריה הרפואית שלכם: המנתח שלכם חייב לדעת את ההיסטוריה הרפואית המלאה שלכם, כולל ניתוחים קודמים, מצבים רפואיים ותרופות שאתם נוטלים כעת. מידע זה חיוני כדי לקבוע אם תוכלו לעבור את הניתוח בהצלחה, עם החלמה מלאה וטובה.

שוחחו על הציפיות שלכם: היו ברורים לגבי המטרות והתוצאות הרצויות לכם מן הניתוח. מנתח טוב יקשיב לכם ויעזור לכם להגדיר ציפיות מציאותיות מההליך.

מה צפוי בתקופת ההחלמה לאחר הניתוח?

לאחר ניתוח העפעפיים, יש לעקוב אחר הוראות המנתח כדי להבטיח התאוששות חלקה ותוצאות אופטימליות. תוכלו לצפות לתופעות הבאות לאחר הניתוח:

נפיחות ושטפי דם: אתם עלולים לחוות מעט נפיחות ושטפי דם סביב העיניים, אשר בדרך כלל שוככים בתוך כשבוע עד שבועיים. קומפרסים קרים ושמירה על ראש מורם יכולים לעזור להפחית נפיחות.

כאב ואי נוחות: כאב קל עד בינוני ואי נוחות נפוצים באזור העיניים לאחר ניתוח, ועלולים להופיע גם כאבי ראש. המנתח שלכם יוכל להמליץ או לתת לכם מרשם לתרופות נוגדות כאב כדי לעזור לכם לעבור את התקופה עם סבל מינימלי.

טיפות עיניים ומשחה: המנתח עשוי להמליץ לכם גם על שימוש בטיפות עיניים או משחה אנטיביוטיות כדי לשמור על לחות העיניים ולמנוע זיהום.

הגבלות פעילות: יהיה עליכם להימנע מכל פעילות מאומצת או הרמת משאות כבדים לפחות שבועיים לאחר הניתוח. המנתח יספק לכם הנחיות לגבי מתי תוכלו לחזור לשגרה רגילה ומלאה.

תהנו מהמראה החדש שלכם!

לאחר שהתאוששתם מן הניתוח, הגיע הזמן ליהנות מהמראה החדש והצעיר שלכם. מטופלים רבים מדווחים על ביטחון עצמי מוגבר ושביעות רצון רבה מהמראה החדש שלהם לאחר ניתוח עפעפיים. זכרו כי שמירה על אורח חיים בריא והגנה על העור מפני נזקי השמש יכולים לעזור להאריך את תוצאות הניתוח.

לסיכום, ניתוח עפעפיים יכול להיות פתרון נהדר לכל הסובלים מעודף עור, נפיחות או צניחת עפעפיים. על ידי השקעת זמן ובירור כל המידע הרלוונטי, תוכלו לקבל החלטה מושכלת אם ניתוח עפעפיים מתאים גם לכם. מנתח פלסטי מיומן וטיפול נכון לאחר הניתוח יכולים לספק לכם מראה משודרג שישמח אתכם וישפר את הדימוי העצמי שלכם.

מעוניינים להתייעץ בנושא עם דר’ רם קיילוס, מומחה בעל שם עולמי, בעל שנות ניסיון רבות בביצוע ניתוחי עפעפיים? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.