ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

כיצד להימנע מסיבוכים לאחר ניתוח מתיחת צוואר

אם אתם שוקלים ניתוח מתיחת צוואר, בשעה טובה! זהו צעד מרגש לקראת השגת המטרות האסתטיות שלכם. אך כמובן שכמו בכל הליך כירורגי, עלולים להתרחש סיבוכים. החדשות הטובות הן שניתן להימנע מהן כמעט לחלוטין על ידי התנהלות נכונה. הנה המדריך שלנו להתנהלות לאחר ניתוח מתיחת צוואר שתוכלו ליישם כדי למנוע סיבוכים:

מהו ניתוח מתיחת צוואר?

ניתוח מתיחת צוואר הוא הליך כירורגי קוסמטי שמטרתו לשפר את מראה הצוואר על ידי הסרת עודפי עור ושומן, הידוק השרירים שמתחתיו והחלקת קמטים. הניתוח יכול ליצור צוואר בעל מראה צעיר יותר ומעוצב, ובכך לפתור את בעייתם של רבים שאינם מרוצים ממראה הצוואר ההולך ומתבגר שלהם.

מדוע לעבור ניתוח מתיחת צוואר? הסיבות הנפוצות ביותר לבחירה בניתוח כוללות עור נפול או רפוי מתחת לסנטר או בצוואר, סנטר כפול או עודף שומן בצוואר, קמטים בעור הצוואר, ועוד.

היבטים פיזיולוגיים הכרוכים בניתוח מתיחת צוואר

במהלך ניתוח מתיחת צוואר, המנתח שלך יבצע חתכים ויזיז את רקמות הבסיס. פעולותיו עלולות לגרום לנפיחות, שטפי דם וכאב ברמה נסבלת, שהם כולם חלקים נורמליים של תהליך הריפוי. הנפיחות ושטפי הדם מגיעים בדרך כלל לשיאם בסביבות היום השלישי לאחר הניתוח, ושוככים בהדרגה בשבועיים הבאים.

תהליך ההחלמה לאחר ניתוח מתיחת צוואר כולל מספר היבטים פיזיולוגיים, ביניהם:

דלקת: דלקת היא תגובה טבעית לפציעה, והיא חיונית לריפוי. לאחר ניתוח מתיחת צוואר, הגוף שולח תאי דם וחומרים מזינים לאזור כדי לסייע בריפוי, מה שגורם לנפיחות ואדמומיות.

ייצור קולגן: קולגן הוא חלבון חיוני לעור בריא. לאחר ניתוח מתיחת צוואר, הגוף מייצר יותר קולגן כדי לעזור לתקן את הרקמה הפגועה, וכתוצאה מכך נוצר באזור עור מוצק וחלק יותר.

מספר מחקרים בחנו את בטיחותם ויעילותם של ניתוחי מתיחת צוואר. מחקר שפורסם בכתב העת Aesthetic Surgery Journal מצא כי ניתוח מתיחת צוואר הוא הליך בטוח ויעיל עם שיעור סיבוכים נמוך כאשר הוא מבוצע על ידי מנתח מוסמך ומנוסה. מחקר נוסף, שפורסם בכתב העת Plastic and Reconstructive Surgery, מצא כי ניתוח מתיחת צוואר יכול לספק שיפורים ארוכי טווח במראה הצוואר, עם שיעורי שביעות רצון גבוהים של המטופלים.

ואכן, הניתוח בטוח מאד, אך גם בשימוש באמצעי הזהירות הטובים ביותר, סיבוכים עלולים להתרחש. חשוב לשים לב לסימנים של סיבוכים ולהודיע מייד למנתח אם אתם מבחינים באחד מן הסימנים הבאים:

דימום מוגזם: דימום מסויים הוא נורמלי לאחר ניתוח מתיחת צוואר, אך אם הוא מוגזם, הוא עלול להצביע על סיבוך אפשרי.

סימני זיהום: אדמומיות, נפיחות, חום והפרשות מאזור החתך.

חוסר תחושה או עקצוץ: סימנים אלה עלולים להצביע על נזק עצבי.

קשיי נשימה: עלולים להיות סימן לנפיחות או בצקת באזור הצוואר.

כאב או אי נוחות מתמשכים: כאב ואי נוחות צריכים לשכוך בהדרגה ככל שאתם מחלימים. אם הם נמשכים, זה יכול להיות סימן לסיבוך.

מילוי הוראות המנתח לאחר הניתוח

לאחר ניתוח מתיחת הצוואר שלכם, המנתח שלכם יספק לכם הוראות טיפול שיש לעקוב אחריהן כדי להבטיח ריפוי נאות ולמזער את הסיכון לסיבוכים. הוראות אלה עשויות לכלול:

הימנעות מפעילויות מסוימות כגון פעילות גופנית מאומצת, הרמת משאות כבדים והתכופפות במשך שבועיים לפחות לאחר הניתוח.

נטילת אנטיביוטיקה או תרופות אחרות כפי שנקבע על ידי המנתח כדי למנוע זיהום.

שמירה על אתר החתך נקי ויבש.

לבישת חבישה אלסטית רפואית סביב הצוואר כדי להפחית נפיחות.

שינה עם הראש מורם כדי להפחית נפיחות.

חשוב לעקוב אחר הוראות אלה בקפידה כדי למזער את הסיכון לסיבוכים ולהבטיח ריפוי נאות.

טיפול באזור החתך

לאחר הניתוח, חשוב לטפל היטב באזור החתכים בצוואר כדי למנוע סיבוכים כגון זיהום ועיכוב החלמה. כך עושים זאת:

שמרו על האזור נקי ויבש: נקו בעדינות את האזור סביב החתך עם מים פושרים וסבון עדין. הקפידו לייבש אותו בטפיחות קלות ובעדינות עם מגבת נקייה.

שמרו על אזור החתך מכוסה: המנתח עשוי לחבוש בחבישה סטרילית את החתך כדי לשמור עליו נקי ויבש. שמרו על האזור חבוש למשך הזמן שהומלץ על ידי המנתח.

הימנעו מלגעת באזור החתך: נגיעה באזור החתך עלולה להחדיר לתוכו חיידקים ולהגביר את הסיכון לזיהום. הימנעו ככל האפשר מלגעת בו.

התייחסות לכאב ואי נוחות

לאחר ניתוח מתיחת הצוואר שלכם, אתם עלולים לסבול מעט כאב ואי נוחות, וזה כאמור נורמלי. המנתח יוכל  לרשום לכם תרופות נגד כאבים או להמליץ על תרופות ללא מרשם שיסייעו להפחית את הכאב. הקפידו ליטול את התרופה כפי שהומלץ לכם או על פי המינון המומלץ על גבי האריזה ולא למעלה מכך.

לסיכום, ניתוח מתיחת צוואר הוא דרך יעילה להשיג צוואר בעל מראה צעיר וחלק יותר. על ידי בחירת מנתח מוסמך ומנוסה, ביצוע הוראותיו לפני הניתוח ולאחריו והתנהלות מתאימה, ניתן להפחית את הסיכון לסיבוכים ולהבטיח ריפוי תקין.

תרצו לקבוע פגישת ייעוץ בנושא עם דר’ רם קיילוס, מומחה בעל שנות ניסיון רבות בביצוע ניתוחים מסוג זה? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם לקביעת פגישה.