ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

היתרונות והחסרונות של ניתוח הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה, מגיע, כמו כל הליך כירורגי אחר, עם יתרונות וחסרונות שכדאי להכיר. בואי נבחן אותם כדי שתוכלי לקחת החלטה מושכלת לגבי הניתוח:

יתרונותיו הרבים של ניתוח הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה הוא ניתוח המבוצע מאות ואלפי פעמים ביום בכל העולם, מזה עשרות שנים. לכן לעולם הרפואי היתה הזדמנות לאסוף מידע רב, לבחון תוצאות מחקרים ולפתח טכנולוגיות וטכניקות חדשות בתחום. אלו מאפשרים לבצע כיום את הניתוח באופן מדוייק, מתקדם ובטוח מתמיד. כשאת בוחרת לעבור ניתוח כזה, לאחר סינון קפדני של מנתחים פלסטיים מתאימים, את יכולה להיות בטוחה ורגועה.

ניתוח הגדלת חזה יכול לסייע לנשים להשיג את פרופורציות הגוף הרצויות להן, לספק להן את הגזרה שתמיד חלמו עליה ואפילו להשיב מראה יפה לשדיים במקרה שהאישה איבדה רקמת שד עקב הריון או ירידה גדולה במשקל, העלולים לגרום לשדיים לאבד נפח ולצנוח. הגדלת חזה יכולה לשחזר את צורת וגודל השדיים, ולהעניק להם מראה צעיר יותר. הניתוח יכול לעזור לאזן שדיים לא סימטריים, מקור לחוסר ביטחון ומבוכה עבור נשים רבות. עם מגוון רחב של סוגי שתלים, גדלים וצורות זמינים, הגדלת חזה מאפשרת רמה גבוהה של התאמה אישית. יחד עם המנתח שלך, תוכלי לבחור שתל שמתאים לסוג הגוף ולמטרות האסתטיות שלך.

נשים רבות נאבקות למצוא בגדים שמתאימים להן בגלל גודל החזה או צורת החזה שלהן. השדיים החדשים שלך יוכלו להתאים ולהחמיא לך יותר. גזרתך החדשה יכולה לפתוח עבורך מגוון רחב יותר של אפשרויות לבוש, לאפשר לך לראשונה ללבוש בגדים שתמיד רצית אך לא התאימו לך היטב בעבר. תוכלי סופסוף ליהנות מקניות בחנויות הבגדים וממה שאת רואה במראות של חדרי המדידה.

יתרונות הניתוח אינם אך ורק בתחום הפיזי או במראה

לניתוח הגדלת חזה יתרונות רגשיים רבים. פעמים רבות הוא מספק לנשים תחושת העצמה ושליטה על גופן, במיוחד אצל נשים שחוו שינויים בגודל וצורת השדיים עקב הריון, ירידה במשקל או הזדקנות. הדבר נכון כפליים עבור נשים שעברו ניתוח כריתת שד מלא או חלקי כחלק מטיפולים נגד סרטן השד, ובהמשך עברו ניתוח לשחזור השד שכלל הגדלת חזה. מחקרים הראו כי הגדלת חזה יכולה להוביל לשיפור באיכות החיים, כולל שביעות רצון מוגברת מהגוף והפחתת מצוקה נפשית הקשורה לגודל וצורת השד.

נשים רבות מרגישות חוסר ביטחון לגבי השדיים שלהן, במיוחד אם הם קטנים או לא סימטריים. הגדלת חזה יכולה לעזור להן להרגיש יותר בנוח עם הגוף שלהן ולהגביר את רמות הביטחון שלהן. עובדה זו מסבירה את דיווחיהן של נשים רבות המדווחות על סיפוק מיני מוגבר לאחר ניתוח הגדלת חזה. חלק מהנשים נהגו לחוש מבוכה או חוסר ביטחון לגבי השדיים שלהן ברגעים אינטימיים לפני הניתוח. הניתוח שיפר מאד את הביטחון ותחושת הנוחות שלהן במצבים אלה, ובכך סייע להשגת חוויות מיניות מספקות יותר.

למרבה הצער, בימינו המראה החיצוני שלנו עדיין משחק תפקיד ומשפיע על ההזדמנויות החברתיות והמקצועיות שלנו. חלק מהנשים חשות כי הגדלת חזה מעניקה להן יתרון בתחומים אלה, במיוחד בעיסוקים בהם המראה משמעותי במיוחד, כגון דוגמנות או בידור.

ומה לגבי החסרונות?

ראשית, כמו כל ניתוח, גם ניתוח הגדלת חזה הוא הליך כירורגי הנושא סיכונים כמו זיהום, עיוות במראה השד, והצטלקות לא תקינה. שתלים עלולים להיקרע, לדלוף או לזוז ממקומם, ונדרש ניתוח נוסף כדי לתקן או להסיר אותם. במקרים נדירים, עלולה להיות לניתוח השפעה שלילית על יכולתה של האישה להניק. לשמחתנו, אחוז הסיבוכים בניתוח זה הוא נמוך מאד, במיוחד כאשר הוא מבוצע על ידי מנתח מנוסה ומיומן.

שנית, ניתוח הגדלת חזה אינו הליך חד פעמי. עלייך לקחת בחשבון כי ייתכן שיהיה צורך להחליף או להסיר את השתלים בשלב כלשהו בעתיד. מדובר על ניתוח ועלויות נוספים.

לבסוף, הגדלת חזה עלולה לגרום למראה ותחושה פחות טבעיים של השדיים. במקרים מסויימים, נשים מדווחות שהן מרגישות שהשדיים שלהן קשים מדי או נראים מלאכותיים לאחר ההליך. בנוסף, מחקרים מסויימים הראו קשר כלשהו בין שתלים בחזה לסיכון מוגבר לבעיות בריאותיות מסויימות, כגון מחלות אוטואימוניות.

לכל אחת מאיתנו הגוף שלה, והחווייה של כל אישה לגבי הגדלת החזה שלה תהיה ייחודית. בסופו של דבר, ההחלטה לעבור הגדלת חזה היא שלך בלבד, וצריכה להתקבל לאחר שיקול דעת מעמיק של היתרונות והסיכונים הפוטנציאליים ושיחות התייעצות עם המנתח שלך לשם בניית תוכנית טיפול המותאמת אישית למטרותייך. כאשר הולכים לקראת הניתוח באופן מפוכח ומודע, בוחרים מנתח מצויין ופועלים על פי כל הוראותיו, שיעורי ההצלחה ושביעות הרצון מן התוצאות הם גבוהים ביותר, יותר מכמעט כל ניתוח אחר.

דר’ רם קיילוס הוא מומחה בעל שם עולמי, בעל כ-30 שנות ניסיון בביצוע ניתוחי הגדלת חזה בארץ ובארה”ב. הוא ישמח לייעץ לך בנושא ולענות על כל שאלותייך. השאירי פרטים כאן, וצוות המרפאה שלנו יחזור אלייך בהקדם לקביעת פגישת ייעוץ.