ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

מהו ניתוח לביופלסטי וכיצד תדעי אם הוא מתאים לך?

ניתוח לביופלסטי – ניתוח הקטנת שפתי הפות או הנרתיק בעברית – הוא הליך כירורגי הכולל שינוי או קיצור של שפתי הנרתיק הקטנות, קפלי העור המקיפים את פתח הנרתיק. מטרת ההליך היא לשפר את מראה השפתיים ולהקל על אי נוחות, מבוכה או כאבים הנגרמים בשל שפתיים מוגדלות או א-סימטריות. בשנים האחרונות הפך הניתוח לפופולרי מאד. בואו ננסה להבין מדוע:

כיצד מבוצע הליך לביופלסטי הקטנת שפתי הפות?

ניתוח הקטנת שפתי הפות מבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית או כללית, בהתאם להעדפת המטופלת והמנתח. במהלך ההליך, רקמה עודפת מוסרת מן השפתיים הקטנות של הפות באמצעות אזמל. לאחר מכן, הרקמה הנותרת נתפרת בקפידה כדי ליצור מראה קטן ואסתטי יותר. ההליך לוקח לרוב פחות משעה, ולעיתים קרובות המטופלת יכולה להשתחרר לביתה עוד באותו יום.

ההחלמה מניתוח הקטנת שפתי הפות אורכת בדרך כלל כשבועיים עד ארבעה שבועות, שבמהלכם על המטופלת להימנע מקיום יחסי מין, מפעילות גופנית מאומצת ומלבישת בגדים צמודים או תחתונים. נורמלי לחוות נפיחות, שטפי דם ואי נוחות במהלך תקופת ההחלמה, תסמינים שניתן להתמודד עמם באמצעות תרופות לשיכוך כאבים ומנוחה.

כמו בכל הליך כירורגי, ישנם גם סיכונים וסיבוכים הקשורים בניתוח. אלה עשויים לכלול דימום, זיהום, הצטלקות, נזק עצבי ושינויים בתחושה. מחקר שפורסם בכתב העת Aesthetic Surgery Journal מצא כי שיעור הסיבוכים הכולל של ניתוח לביופלסטי הוא נמוך ביותר, אך כדאי לדעת שהם קיימים ולקחת זאת בחשבון בהחלטה על הניתוח.

למי מתאים ניתוח לביופלסטי?

נשים החוות אי נוחות פיזית או רגשית בשל גודל או צורת השפתיים שלהן עשויות להיות מועמדות טובות לניתוח זה. אי נוחות פיזית עשויה לכלול כאב במהלך יחסי מין או פעילות גופנית, בעוד שאי נוחות רגשית עשויה לנבוע ממבוכה או חוסר שביעות רצון ממראה השפתיים. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Sexual Medicine מצא כי נשים שעברו ניתוח שפתיים דיווחו על שיפור משמעותי הן בתסמינים גופניים והן בתסמינים הפסיכולוגיים לאחר ההליך.

עם זאת, חשוב לציין כי לא כל הנשים שיש להן שפתיים מוגדלות או אסימטריות יכולות לעבור את ההליך. הוא אינו מומלץ לנשים בהריון או מניקות, ולא לנשים הסובלות ממצבים רפואיים מסוימים המגבירים את הסיכון לסיבוכים, כגון הפרעות דימום או זיהומים.

איך לדעת אם תוכלי להיעזר בניתוח לביופלסטי?

ניתוח לביופלסטי יכול להתאים לך בתנאים הבאים:

אם את חווה כאב או אי נוחות במהלך פעילות מינית או פעילויות גופניות אחרות בשל שפתיים מוגדלות או אסימטריות, הליך קיצור שפתי הפות עשוי להקל על אי הנוחות שלך, ואולי לפתור בעיות נוספות תוך כדי.

אם את נבוכה או מאד לא מרוצה ממראה השפתיים הנרתיקיות שלך, הליך לביופלסטי עשוי לעזור לשפר את דימוי הגוף וההערכה העצמית הכללית שלך.

אם את בעלת ציפיות מציאותיות לגבי התוצאות הפוטנציאליות של הניתוח ומבינה כי ההליך אינו יכול לספק מראה מושלם או מראה הדומה לזה שראית בתמונה או בסרט.

אם את במצב בריאותי כללי טוב ואינך סובלת מכל בעייה רפואית שעלולה להגביר את הסיכון לסיבוכים מההליך.

כיצד משפיע הניתוח על מיניותן של נשים?

כמה מחקרים הראו כי ניתוח לביופלסטי יכול לשפר את התפקוד המיני ואת שביעות הרצון המינית הכללית עבור חלק מהנשים. מחקר סקר נשים שעברו את הניתוח ומצא כי הן דיווחו על שיפור משמעותי בתפקוד המיני ובשביעות הרצון שלהן מיחסי מין לאחר ההליך. הן דיווחו על שיפור בעוררות, בסיכוך ובהגעה לאורגזמה. מחקר נוסף, שפורסם בכתב העת International Urogynecology Journal, מצא כי נשים שעברו ניתוח שפתיים חוו גם ירידה בכאב במהלך קיום יחסי מין.

עם זאת, חשוב לציין כי לא כל הנשים שעוברות ניתוח כזה חוות שיפור בתפקוד המיני. בנוסף, ההחלטה לעבור את הניתוח צריכה להתבסס לא רק על ההשפעה הפוטנציאלית על התפקוד המיני, אלא לקחת בחשבון יתרונות נוספים, פיזיים ופסיכולוגיים.

בסופו של דבר, ההחלטה לעבור את הניתוח היא שלך בלבד, אז השתדלי לשקול היטב את הסיכונים והיתרונות הפוטנציאליים לפני קבלת החלטה.

אם את שוקלת ניתוח הקטנת שפתי הפות, מומלץ לקבוע פגישת ייעוץ עם מנתח פלסטי מוסמך ולדון איתו על ההליך בפירוט. הוא יוכל לעזור לך לקבוע אם הניתוח עשוי להיות מתאים לצרכים ולמטרות הספציפיות שלך. דר’ קיילוס הוא מנתח פלסטי מנוסה ומוערך שביצע אינספור ניתוחים מסוג זה בהצלחה רבה. השאירי את פרטייך, וצוות המרפאה שלנו ישמח לתאם לך פגישת ייעוץ עמו.