ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

חשיבותה של תזונה נכנה בהחלמה מניתוחים פלסטיים

ברכות על החלטתכם לעבור ניתוח פלסטי! בין אם מדובר בהגדלת חזה, מתיחת בטן או מתיחת פנים, אתם בטח כבר להוטים לראות את התוצאות הסופיות. עם זאת, חשוב לזכור כי התאוששות מניתוחים פלסטיים יכולה לקחת זמן ודורשת תזונה נכונה כדי לעזור לגוף להחלים. מדוע חשובה כל כך תזונה מאוזנת לתהליך ההחלמה? הנה המדריך שלנו בנושא:

לפני הניתוח

תזונה בריאה מסייעת להכין את גופכם לניתוח ולהביא אותו אליו במצב הבריאותי הטוב ביותר האפשרי. תזונה מאוזנת כוללת שפע של פירות וירקות, חלבונים רזים ודגנים מלאים. מזונות עשירים בסוכר ושומנים רוויים עלולים לעודד תהליכים דלקתיים ולהאט את תהליך הריפוי, ולכן יש להימנע מהם ככל הניתן. כמו כן, יש להקפיד על שתייה מרובה של מים בימים שלפני הניתוח. שתייה מספקת מסייעת לשטוף רעלים מהגוף, מה שיכול לתרום להאצת תהליך הריפוי.

במהלך ההחלמה

לאחר הניתוח, הגוף שלכם זקוק לחומרים מזינים נוספים כדי להחלים כראוי. המשמעות היא התמקדות בתזונה עשירה בחלבון, שומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים. הנה כמה חומרים מזינים ספציפיים שכדאי להתמקד בהם במהלך ההחלמה:

חלבון: חלבון חיוני לתיקון וריפוי רקמות. הקפידו לכלול בתזונה מקורות חלבון רזים כמו עוף, דגים, טופו וקטניות. במידת הצורך, תוכלו גם לשקול ליטול תוסף תזונתי של חלבון כדי להשלים ולספק את כל הצרכים התזונתיים היומיומיים שלכם.

שומנים בריאים: חומצות שומן מסוג אומגה-3 חשובות להפחתת דלקות ולתמיכה בתהליך הריפוי. המקורות הטובים ביותר של אומגה-3 כוללים דגים שמנים כמו סלמון, אגוזים וזרעים ושמן זית.

ויטמינים ומינרלים: ויטמינים ומינרלים ממלאים תפקיד מכריע בתהליך הריפוי. ויטמין C חשוב במיוחד לייצור קולגן, שעוזר לעור שלנו להחלים. ניתן לקבל ויטמין C מפירות הדר, פירות יער ועלים ירוקים. ויטמינים ומינרלים חשובים אחרים לריפוי כוללים ויטמין A, אבץ וברזל.

גם לאחר הניתוח חשוב מאד לשמור על שתיית מים מספקת.

מזונות שיש להימנע מהם לאחר הניתוח

מזונות ומשקאות מסוימים יכולים להאט את תהליך הריפוי ולהגביר את הסיכון לסיבוכים. הנה כמה מזונות שיש להימנע מהם במהלך תקופת ההחלמה:

סוכר: מזונות עשירים בסוכר עלולים לגרום לדלקות ולהאט את תהליך הריפוי. הימנעו ממשקאות ממותקים, ממתקים ומאפים.

מזונות מעובדים: מזונות מעובדים הם לרוב עשירים בשומנים לא בריאים, סוכר ומלח, וכל אלה עלולים לפגוע בתהליך ההחלמה ולהגביר את הסיכון לדלקת. הקפידו על מזונות מלאים ככל האפשר, כמו דגנים מלאים, קטניות, אגוזים מסוגים שונים וירקות ופירות טריים.

אלכוהול: אלכוהול יכול להפריע לתהליך הריפוי ולהגביר את הסיכון לסיבוכים. הימנעו מאלכוהול למשך לפחות כמה שבועות לאחר הניתוח.

קפאין: קפאין עלול לגרום להתייבשות, המאטה את תהליך ההחלמה ופוגעת ביכולתו של העור להתאושש. הימנעו ממשקאות המכילים קפאין כמו קפה, תה ומשקאות אנרגיה.

נטילת תוספי תזונה

בנוסף לתזונה בריאה, תוספים מסוימים יכולים לעזור להחלמה מהירה וטובה. הנה כמה תוספים שכדאי לשקול במהלך ההחלמה:

ויטמין C: כאמור, ויטמין C חשוב לייצור קולגן ולריפוי העור. שקלו ליטול תוסף ויטמין C כדי לספק את המכסה היומית הנדרשת של הויטמין.

חומצות אומגה-3: אם אתם לא מקבלים מספיק חומצות שומן אומגה-3 מהתזונה שלכם, שקלו ליטול תוסף שמן דגים.

ברומליין: ברומליין הוא אנזים המצוי באננס והוכח כמפחית דלקת ונפיחות. שקלו לקחת תוסף ברומליין כדי לעזור להאיץ את תהליך ההחלמה שלכם.

ארניקה: ארניקה היא צמח מרפא שעוזר להפחית שטפי דם ונפיחות לאחר ניתוח. תוכלו לצרוך ארניקה בצורת גלולה, או להשתמש בקרם ארניקה מקומי.

חשוב ביותר – המנתח הפלסטי שלכם חייב לאשר את כל התוספים והתרופות שאתם לוקחים, מכיוון שחלקם עלול להגביר את הסיכון לדימום, כמו למשל אספירין, תרופות ממשפחת NSAIDS כגון בופרופן, נורופן, אדוויל, ויטמין E, וצמח המרפא גינקו בילובה.

מחשבות אחרונות

חשוב לזכור שההחלמה של כל אדם היא שונה, ואין גישה אחת שמתאימה לכולם גם בנוגע לתזונה במהלך ההחלמה מניתוחים פלסטיים. הקפידו לשוחח עם הרופא שלכם או עם תזונאית מוסמכת לקבלת המלצות מותאמות אישית בהתאם לצרכים האישיים שלכם.

על ידי תשומת לב והקפדה על התזונה שלכם, תוכלו לעזור לגוף שלכם להחלים מהר יותר ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר האפשריות. אז התכוננו היטב והצטיידו מראש במזונות עשירים בחומרים מזינים, הקפידו על שתיית מים ושיקלו להוסיף תוספים מסויימים לשגרה שלכם. כך תחזרו להרגיש טוב תוך זמן קצר ותהנו מתוצאות הניתוח שלכם במהירה.

מעוניינים להתייעץ בנושא עם דר’ רם קיילוס? השאירו פרטים וצוות המרפאה שלנו יחזור אליכם בהקדם לקביעת פגישה.