ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

מתיחת צוואר: כל מה שצריך לדעת לפני ההחלטה על הניתוח

האם אי פעם הסתכלתם במראה וקיוויתם שתוכלו להחזיר את השעון אחורנית, לתקופה שבה הצוואר שלכם היה חלק ומתוח? ככל שאנו מתבגרים, עור הצוואר שלנו מאבד מגמישותו ומתחיל לצנוח, מה שגורם לנו להיראות מבוגרים יותר. למרבה המזל, בעזרת ניתוח פלסטי למתיחת צוואר ניתן לרוב להשיב לצוואר שלנו מראה צעיר וחלק. במדריך זה ננסה לספק לכם את כל המידע החיוני אודות ניתוחי מתיחת צוואר ולענות על כל שאלותיכם בנידון. אז בואו נצלול פנימה!

מהי מתיחת צוואר?

מתיחת צוואר היא הליך כירורגי הכולל הסרת עודפי עור ושומן מאזור הצוואר ליצירת מראה צעיר יותר. ההליך נעשה בהרדמה מקומית או כללית ויכול להימשך מספר שעות, בהתאם למורכבות הניתוח. אם אינכם מרוצים ממראה הצוואר שלכם ורוצים להשיג מראה צעיר יותר באזור הצוואר, ניתוח מתיחת צוואר יכול להתאים עבורכם. כדי לעבור את הניתוח יהיה עליכם להיות במצב בריאותי תקין וטוב.

מהם היתרונות של ניתוח מתיחת צוואר?

לניתוח מגוון יתרונות משמעותיים, כגון:

מראה משודרג: מתיחת צוואר יכולה כאמור לעזור להשיב לצוואר שלכם מראה צעיר יותר ולגרום לכם להיראות אטרקטיביים יותר. הסרת עודפי עור ושומן מאזור הצוואר יכולה לעזור להגדיר את קו הלסת וליצור פרופיל פנים מאוזן יותר. לכן המראה אינו משתנה לטובה אך ורק באזור המטופל, אלא בכל הפנים.

תוצאות ארוכות טווח: תוצאותיו של ניתוח מתיחת צוואר אינן נשמרות לעד, אך הן יכולות להחזיק מעמד שנים ארוכות עם טיפול ותחזוקה מתאימים.

שיפור הביטחון והדימוי העצמי: כשיש לכם הרגשה טובה לגבי המראה שלכם, הדבר משפיע באופן חיובי גם על ההערכה העצמית שלכם ועל תחושת הרווחה הכללית שלכם בחייכם. לכך יש משמעות מבחינת תפקוד משופר בתחומי חיים שונים, כמו זוגיות, משפחה, קריירה ועוד.

מהם הסיכונים בניתוח מתיחת צוואר?

בכל הליך כירורגי קיים אחוז מסויים של סיכון, וניתוח מתיחת צוואר אינו שונה מבחינה זו. סיכונים עלולים לכלול:

דימום ושטפי דם: נורמלי לחלוטין לחוות מעט דימום והופעת שטפי דם לאחר הניתוח, אך דימום מוגזם  וממושך יכול להיות סיבה לדאגה, ובמקרה שהוא מתרחש יש לגשת לרופא לבדיקה מיידית.

זיהום: בכל פעם שהעור נחתך קיים סיכון לחדירת זיהום לגופנו. ניתן למזער מאד את הסיכון לכך באמצעות מעקב מדוייק אחר הוראות המנתח לטיפול בחתכי הניתוח.

חוסר תחושה או עקצוץ: מספר מטופלים עלולים לחוות חוסר תחושה זמני או תחושת עקצוץ או גירוי באזור הצוואר לאחר הניתוח, אך תחושות אלו לרוב חולפות מעצמן במשך תקופת ההחלמה.

צלקות: המנתח הפלסטי שלכם יעשה כל מאמץ כדי למזער צלקות מן הניתוח ולהסתירן. עם זאת, מטופלים מסויימים עלולים לפתח צלקות גלויות או בלתי תקינות בעקבות הניתוח.

למה לצפות לפני, במהלך ואחרי הניתוח

לפני הניתוח:

המנתח שלכם יערוך עמכם פגישת ייעוץ כדי לדון במטרות שלכם לניתוח, לבדוק את ההיסטוריה הרפואית שלכם ולספק לכם הוראות כיצד להכין את עצמכם להליך. בימים שלפני הניתוח יהיה עליכם לעקוב אחר ההוראות, כגון להימנע מנטילת תרופות ומזונות מסויימים ולהפסיק עישון לחלוטין.

מהלך הניתוח:

בתחילת הניתוח תבוצע הרדמה כדי להבטיח שלא תחושו כל כאב או אי נוחות במהלך ההליך. לאחר שההרדמה תיכנס לפעולה, יבצע המנתח את החתכים הנדרשים כדי לטפל באזור. הוא יסיר עודפי עור ושומן מאזור הצוואר וימתח את הרקמה הנותרת כדי ליצור מראה צעיר וחלק יותר לצוואר שלכם. כשיסיים פעולות אלו, יסגור את החתכים באמצעות תפרים. הוא יחבוש את האזור כדי לקדם ריפוי, למנוע זיהומים ולהפחית נפיחות.

לאחר הניתוח:

מייד לאחר סיום הניתוח תועברו לחדר התאוששות. שם תהיו במעקב של צוות הניתוח עד שהשפעות ההרדמה יתפוגגו. הרופא ישוחח אתכם, ויסביר כיצד יש לטפל באזור המנותח, מתי לחזור לפגישת מעקב ומאילו פעילויות להימנע במהלך תהליך ההחלמה.

שאלות נפוצות

האם ניתוח מתיחת צוואר כואב?

רוב המטופלים מדווחים על אי נוחות קלה עד בינונית לאחר הניתוח. בכל מקרה, המנתח שלכם ירשום לכם תרופות נגד כאבים כדי לעזור לכם לעבור את תקופת ההחלמה ללא כאבים ואי נוחות.

כמה זמן נמשכת תקופת ההחלמה?

תקופת ההחלמה משתנה מאדם לאדם, אך רוב החולים מסוגלים לחזור לעבודה ולפעילות רגילה תוך שבועיים.

כמה זמן יחזיקו התוצאות?

תוצאות ניתוח מתיחת צוואר יכולות להישאר יפות למשך שנים רבות, אך תהליך ההזדקנות וגורמים נוספים יכולים לקצר את תוחלת החיים של התוצאות.

האם ניתן לשלב ניתוח מתיחת צוואר עם הליכים אחרים?

כן, ניתוח מתיחת צוואר יכול להיות משולב עם הליכים אחרים, כגון מתיחת פנים או ניתוח עפעפיים, במטרה להשיג מראה מחודש מקיף יותר.

כיצד לבחור מנתח מתאים לניתוח מתיחת צוואר

בחירת המנתח הנכון היא קריטית להצלחת ניתוח מתיחת הצוואר שלכם. הנה כמה טיפים לאיתור המנתח המתאים ביותר עבורכם:

בדיקת רשיון: יש לוודא שהמנתח מוסמך ומורשה לבצע את הניתוח. כמו כן, רצוי לבדוק אם יש לו ניסיון משמעותי בביצוע ניתוחי מתיחת צוואר.

תמונות לפני ואחרי: בקשו לראות תמונות לפני ואחרי של מטופלים קודמים כדי לקבל מושג על כישורי המנתח והעדפותיו האסתטיות.

קריאת ביקורות: בדקו ביקורות באינטרנט כדי לראות מה יש למטופלים אחרים לומר על החוויה שלהם עם אותו מנתח.

העלאת שאלות: אל תחששו לשאול את המנתח שאלות לגבי כישוריו, ניסיונו וגישתו להליך.

זכרו, בחירת המנתח הנכון היא המפתח לתוצאה מוצלחת. קחו את הזמן לחקור ולמצוא מנתח מוסמך עם ניסיון רב בניתוחי מתיחת צוואר כדי להשיג את מראה הצוואר שאתם מעוניינים בו.

לסיכום, ניתוח מתיחת צוואר יכול להיות הליך משנה-חיים שיספק לכם מראה צעיר ואסתטי יותר, ויכולה להיות לו השפעה חיובית מאד על איכות חייכם. עם זאת, חשוב לעשות שיעורי בית, ללמוד את הנושא ולבחור מנתח מוסמך שיכול להדריך וללוות אתכם אישית בתהליך.

יש לכם שאלות או חששות לגבי ניתוח מתיחת צוואר? התייעצו בעניין עם דר’ רם קיילוס, מומחה בעל 30 שנות נסיון בארץ ובארה”ב ושם עולמי. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם לקביעת פגישה.