ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

החשיבות של שמירה על אורח חיים בריא לאחר מאמי מייקאובר

המאמי מייקאובר, מהפך אימהי, הוא הליך ניתוח פלסטי בעל פופולריות הולכת וגוברת בשנים האחרונות. אך למרות השיח הרב אודותיו בתקשורת וברשתות החברתיות, נשים רבות עדיין אינן מודעות לחשיבות הרבה של שמירה על אורח חיים בריא לאחר הניתוח לשם הבטחת תוצאות מיטביות לטווח ארוך. מדוע זה כל כך חשוב וכיצד תוכלי לוודא שאת מקפידה על אורח חיים בריא לאחר הניתוח? קראי את המדריך שלנו בנושא:

מדוע אורח חיים בריא חשוב לאחר ניתוח מאמי מייקאובר

אורח חיים בריא כולל שמירה על תזונה מאוזנת, פעילות גופנית סדירה ומנוחה מספקת. שלושת הגורמים הללו ממלאים תפקיד מכריע בשמירה על המשקל, בשיפור הבריאות הכללית ובשיפור מצבך הנפשי, ויכולים לתרום מאד להחלמה מלאה וטובה מן הניתוח.

לדוגמה, אחד הדברים המשמעותיים ביותר בהשגת תוצאות מיטביות מן הניתוח הוא הימנעות מעלייה במשקל. מחקר שפורסם בכתב העת Aesthetic Surgery Journal מצא כי עלייה במשקל לאחר הליך מהפך אמהי היתה הגורם הקריטי ביותר בהשפעה על התוצאות ארוכות הטווח של ההליך. המחקר עקב אחר 85 נשים שעברו את ההליך, וגילה כי אלו מהן שעלו יותר מחמישה קילוגרמים במשקלן לאחר הניתוח היו בסיכון גבוה יותר להזדקק לניתוח תיקון מאשר אלו ששמרו על משקל יציב.

במחקר נוסף גילו החוקרים כי פעילות גופנית סדירה לאחר הליך מאמי מייקאובר יכולה לעזור לשפר את מצבה הנפשי של האישה. המחקר עקב אחר 52 נשים שעברו את ההליך, והוכיח כי אלו מהנשים שעסקו בפעילות גופנית סדירה היו בעלות רמות גבוהות יותר של הערכה עצמית ושביעות רצון מגופן מאשר אלו שלא עסקו בפעילות גופנית באופן קבוע, והדבר השפיע גם על איכות תוצאות הניתוח.

כיצד לשמור על אורח חיים בריא לאחר הליך מהפך אמהי

שמירה על אורח חיים בריא לאחר ניתוח מהפך אימהי דורשת מחויבות ומשמעת. שינויים קטנים בשגרת היומיום שלך יכולים לעשות הבדל גדול בבריאות הכללית שלך. לדוגמה, עלייה במדרגות במקום במעלית, הליכה אחרי ארוחת הערב או אריזת חטיפים בריאים לעבודה יכולים כולם לעזור לך לשמור על אורח חיים בריא. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להישאר במסלול הנכון:

הקפידי על תזונה מאוזנת – תזונה מאוזנת צריכה לכלול מגוון מזונות מכל קבוצות המזון, כגון פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבון רזה ושומנים בריאים כגון טחינה, אגוזי מלך ואבוקדו. הימנעי מלצרוך מזונות מעובדים ומזונות עתירי סוכר ושומן רווי.

התמידי בפעילות גופנית סדירה – פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לך מאד לשמור על המשקל ולשפר את הבריאות הכללית שלך. יש לשאוף לכ-30 דקות לפחות של פעילות גופנית בעצימות בינונית, חמישה ימים בשבוע. אימוני כוח יכולים לעזור לך לבנות ולשמור על מסת שריר, מה שיכול להגביר את חילוף החומרים שלך ולעזור לך לשרוף יותר קלוריות.

הקפידי על שעות שינה מספיקות – מנוחה מספקת חיונית לבריאותך הפיזית והנפשית. יש לשאוף לכ-7-8 שעות שינה בכל לילה. כדי להשיג זאת, השתדלי שלא להיחשף למסכי מחשב וטלפון לפני השינה, לשהות בסביבה שקטה ורגועה לפני השינה ולא לשתות קפה משעות הצהריים ואילך.

שתי הרבה מים – שתייה מרובה של מים יכולה לעזור לשטוף רעלים מהגוף ולסייע לפעילות המערכת החיסונית. היא גם יכולה לעזור לך להרגיש שבעה יותר ולרסן את התיאבון, מה שיוביל לפחות נשנושים לא בריאים. יש לשאוף לשתיית 8 כוסות מים ביום לפחות. אם אינך אוהבת לשתות מים נקיים, תוכלי להוסיף להם מעט לימון או עשבי תיבול כגון לואיזה או למונגראס. תוכלי גם לשתות סוגי תה שונים ללא סוכר.

נסי להפחית מתחים – סטרס יכול להשפיע לרעה על הבריאות הגופנית והנפשית שלך. תרגלי טכניקות לניהול מתחים כגון מדיטציה, יוגה, טאי צ’י וצ’י קונג או תרגילי נשימה והרפייה. אם את חשה צורך בכך, פני לטיפולים מפחיתי מתח אצל אנשי מקצוע מתאימים. פני זמן לפעילויות שגורמות לך להרגיש טוב, כמו קריאה, אמבטיה מרגיעה או בילוי עם אנשים אהובים.

 

הגבילי צריכת אלכוהול – אלכוהול יכול להיות עשיר בקלוריות ולהשפיע לרעה על השינה ועל רמות האנרגיה שלך. הגבילי את צריכת האלכוהול שלך למשקה אחד ביום או פחות.

הימנעי מעישון – לעישון יכולות להיות השפעות שליליות רבות על בריאותך, כולל הגברת הסיכון לסרטן, מחלות לב ומחלות נשימה. אם את מעשנת ומתקשה להיגמל, פני לעזרה מקצועית מתאימה.

על ידי שילוב טיפים אלה בשגרת היומיום שלך תוכלי לשמור על אורח חיים בריא לאחר ניתוח מהפך אמהי ולהבטיח שתפיקי את המרב מההליך. זכרי שטיפול בגוף הוא מחוייבות לכל החיים, וששינויים קטנים יכולים להצטבר לתוצאות משמעותיות לאורך זמן.

מהפך אמהי יכול לעזור לך להשיג את המראה הרצוי, אך שמירה על אורח חיים בריא תבטיח שתוכלי לשמור עליו למשך שנים ארוכות.

תוכלי להתייעץ בנושא עם דר’ קיילוס, מנתח מומחה בעל שם עולמי ונסיון עצום בביצוע ניתוחי מאמי מייקאובר. השאירי את פרטייך וצוות המרפאה יחזור אלייך בהקדם לקביעת פגישת ייעוץ.