ד"ר רם קיילוס

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

הסוגים השונים של הליכי מתיחת פנים: המדריך האולטימטיבי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם מתפעלים מן האופן שבו סלבריטאים מצליחים לקרוא תיגר על תהליך ההזדקנות? הסוד טמון לעתים קרובות בידיהם המיומנות של מנתחים פלסטיים, המשתמשים בסוגים שונים של הליכי מתיחת פנים כדי ליצור את הקסם שאתם רואים. במאמר זה ננסה להבין קצת יותר את הסוגים השונים של מתיחות פנים כירורגיות, ונסביר מה מייחד כל אחד מהם. אז קחו איתכם כוס קפה, ובואו נצלול לעולם מתיחות הפנים!

כיום קיימים סוגים שונים של ניתוחי מתיחת פנים, שכל אחד מהם נועד לטפל בבעיות פנים ספציפיות ולספק תוצאות ברמות שינוי ובאזורים אחרים. גיוון הטכניקות והסוגים מאפשר להתאים לכל אחד ואחת מאיתנו את ההליך הנכון עבורנו ביותר, בהתאם למראה שאנו רוצים להשיג.

מתיחת פנים במישור עמוק/ SMAS

נתחיל במתיחת פנים במישור העמוק, הליך המתבצע ברקמות הפנים והשרירים העמוקים יותר. בהליך זה, המנתח ממקם מחדש את שכבת מערכת השרירים השטחית (SMAS) של הפנים, מרים ומהדק את העור ביעילות, וכתוצאה מכך מתקבל מראה צעיר וטבעי יותר.

מחקר משנת 2018 שבדק את ההליך (Zou et al), מצא כי מטופלים שעברו מתיחת פנים מסוג זה דיווחו על תוצאות ארוכות טווח וצלקות מינימליות. הליך זה מושלם למי שמחפש התחדשות משמעותית ומתאר פנים מוגדר יותר.

מיני מתיחת פנים

למי שמעוניין באופציה פחות פולשנית, מיני מתיחת פנים עשויה להיות התשובה. הליך זה, מתמקד באזור האמצעי עד התחתון של הפנים, וכולל חתכים קטנים יותר סביב האוזניים. חתכים אלה מאפשרים למנתח להדק את שרירי הליבה של הפנים ולקצץ עודפי עור.

במחקר שנערך ב-2020, התברר כי מטופלים שעברו מיני מתיחת פנים חוו זמני החלמה מהירים יותר ופחות סיבוכים בהשוואה לאלו שעברו מתיחת פנים מסורתית. הליך זה מושלם למי שרוצה רענון עדין לפנים, ללא זמן ההחלמה של ניתוח נרחב יותר.

מתיחת פנים עורית

מתיחת פנים עורית כשמה כן היא – היא כוללת הסרת עודפי עור מבלי למקם מחדש את השרירים או הרקמות. על ידי ביצוע חתכים סביב האוזניים וקו השיער, המנתח מרים ומהדק בעדינות את העור, ומשפר את קווי המתאר של הפנים. מתיחות עוריות עשויות שלא לספק תוצאות ארוכות טווח בהשוואה לטכניקות מתיחת פנים אחרות המטפלות ברקמות עמוקות יותר, ולכן עשויות להתאים למי שזקוקים לרענון קל בלבד ומעדיפים גישה פחות פולשנית.

מתיחת פנים עליונה

מתיחת פנים עליונה מכוונת לשליש העליון של הפנים. גם הליך זה כולל ביצוע חתכים קטנים בתוך קו השיער, המאפשרים למנתח להרים ולמקם מחדש את עור המצח והשרירים, להפחית קמטים במצח ולהרים את הגבות. מתיחה זו משפרת באופן משמעותי את מראה הפנים העליונות, ומותירה מראה צעיר ורענן יותר במצח ובעיניים. הליך זה מושלם למי שרוצה להתמקד באזור העליון של הפנים, מבלי להשפיע על חלקן התחתון.

 

לסיכום, עולם טיפולי מתיחת הפנים מציע שפע של אפשרויות למי שמבקש להחזיר את מחוגי הזמן לאחור. עם טכניקות וטכנולוגיות חדשות שצצות ללא הרף, זהו זמן מרגש לשקול הצערת פנים. אנו מקווים שמאמר זה סיפק לכם תובנות חשובות והעצים אתכם באמצעות הידע לקבלת החלטה מושכלת. זכרו, הדבר החשוב ביותר הוא לבחור הליך שתואם את המטרות שלכם, ולעבוד עם מנתח פלסטי מיומן שיכול להפיח חיים בחזון שלכם. אז קדימה, עשו את הצעד הראשון לקראת אתם חדשים, צעירים וקורנים יותר! השאירו פרטים כאן לקביעת פגישת ייעוץ עם דר’ רם קיילוס, מנתח פלסטי מומחה בארה”ב ובישראל.